جبران خسارت های جانی و دیه با بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

بیمه مسئولیت مدنی - جبران خسارت های جانی و دیه با بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

بیمه مسئولیت مدنی

جبران خسارت های جانی و دیه با تهیه

بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان

 

کارگران بعضی از صنایع بیشتر از دیگران در معرض خطرات شغلی قرار دارند و بی شک صنایع ساختمان یکی از آنهاست. در حالیکه شهرها دائما پرجمعیت تر میشوند، و بطرف آسمانها رشد عمودی میکنند، ميزان حوادث نيز در این رشته بیشتر و بیشتر میگردد و ارتفاع بیشتر همیشه با خطرات بیشتر همراه بوده است. مصریان باستان با امکانات ابتدایی زمان خود عظیم ترین بنا ها را می ساختند و در این راه کشته بسیار میدادند. هر بنای عظیمی که ساخته میشد به مثابه یک جنگ، تلفات خودش را داشت که حتی میزان تلفات ساختن یک بنا، مانند میزان تدارکات و هزینه ها، از پیش قابل پیش بینی بود. آنچنانکه بقولی فرعون رامسس اول مقرر کرده بود که فقط اسیران جنگی باید بعنوان کارگر ساختمانی کار کنند. اما از آن زمان تا به امروز امکانات حفاظتی به حد قابل قبول و تحسین برانگیزی زیاد شده و امروز دیگر ساختن یک ساختمان بلند تلفات نمی دهد. اما همچنانکه گفته شد سروکار داشتن با ارتفاع، به هرحال و در همه صورت خطرات خود را دارد زیرا جاذبه زمین شوخی ندارد و کف زمین هم بسیار سفت است.

جهت استعلام نرخ انواع بیمه مسئولیت پارسیان ” مسئولیت مدنی کارفرمایان ساختمانی،غیر ساختمانی، پزشکان، مدیران ساختمان و صاحبان مشاغل…  ?? اینجا کلیک کنید ??

كاركنان در حين انجام كار در معرض خطرات بسياري قرار دارند كه بسياري از آنها اجتناب ناپذير مي باشند. در صورت وقوع حادثه ناشي از كار و فعاليت كه منجر به هزينه پزشكي، نقص عضو و يا فوت كاركنان شود، در بسياري از موارد كارفرما مقصر شناخته شده و ناچار به جبران خسارت وارده و در صورت فوت، پرداخت ديه خواهد بود. شما مي توانيد با خريد بيمه‌نامه مسئوليت كارفرما در قبال كاركنان ساختمانی و غیر ساختمانی هزينه ها را جبران نمايد.

کارفرمایی که کارگران ساختمانی را به کار می گمارد، از هر لحاظ مسئول آنان است، اما مگر اعضای یک تیم کارگری که در محوطه کار پخش میشوند، تا چه حد قابل کنترل و مراقبت هستند؟ گذشته از این امکانات بیشمار حفاظتی نیز نیاز به کنترل و مراقبت از تک تک کارگران درحال کار را به حداقل میرساند. تنها پدیده ای که در این میان غیرقابل کنترل و غیرقابل پیش بینی است، خطای انسانی است. خطای انسانی که در هر لحظه ممکن است از هرکدام از کارگران سر بزند و موجبات خسارتهای مالی، ویا حتی آسیبهای بدنی ودر معدودی از موارد، مرگ را فراهم آورد.

در اینجا این سوال پیش می آید که خساراتی که از پدیده خطای انسانی بوجود می آید، از طرف چه کسی باید جبران شود؟ ازکارگری که با مزد ناچیز کار بدنی میکند و خلاف میل خودش مرتکب خطا شده مطمئنا روا نیست. کارفرما هم که بر کل کار نظارت دارد و امکانات حفاظتی را هم فراهم کرده و درست نیست که مسئول جبران خطا های تک تک اعضای تیمش باشد.

در اینجا (بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی و غیر ساختمانی) حمایت از کارفرما را بر عهده میگیرد و اجازه نمیدهد حقی از کسی تضییع شود. با وجود همه اقدامات و امکانات و آموزشهای حفاظتی که در ساختن ساختمانهای بلند بکار میرود، هنوز هم بنظر میرسد که امروز ساختن یک بنا بدون بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی و یا حتی مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان غیر ساختمانی ، یک ریسک بزرگ و پیش بینی نشده باشد.

برخي از كارفرمايان بر اين باورند كه با داشتن بيمه تامين اجتماعي براي كاركنان، از خريد بیمه‌نامه‌هاي مسئوليت کارفرما بي‌نياز خواهند شد. نكته قابل توجه اين است كه پوشش‌هاي اين دو بيمه‌نامه كاملاً متفاوت مي‌باشند. بدين معنا كه سازمان تامين اجتماعي تعهدي در قبال پرداخت خساراتي كه مسئول آن كارفرما باشد، نداشته و يا اگر خسارات مذكور را جبران نمايد طبق ماده 66 قانون تامين اجتماعي، نسبت به بازيافت آن از كارفرما اقدام مي‌نمايد، در حاليكه در بیمه مسئوليت مدنی كارفرما اين مورد تحت پوشش مي باشد. به عبارت ديگر چنانچه كارگري دچار نقص عضو يا فوت گردد، بيمه تامين اجتماعي صرفا مستمري پرداخت نموده و تعهدي در قبال ديه فوت يا نقص عضو نخواهد داشت در حاليكه بيمه مسئوليت متعهد پرداخت ديات مذكور مي‌باشد.

شرکت های مختلف بیمه ای از جمله، بیمه پارسیان ، عرضه کننده این بیمه نامه ها هستند. هر یک از این شرکت ها شرایط مختص به خود را دارد که لازم است شرایط بیمه نامه به صورت کامل مطالعه شود.

بیمه پارسیان با بهره گیری از فن آوری اطلاعات، موفق به راه اندازی خرید آنلاین بیمه نامه شده است و امکان سفارش انواع خدمات بیمه بصورت آنلاین را فراهم نموده است.

همانطور که می دانید جدیدا تعداد نمایندگی هایی که خدمات صدور بیمه نامه ارائه می دهند بالا رفته و روز به روز هم درحال افزایش است، اما در این میان بیمه گذاران جهت  صدور بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان چه به صورت حضوری و چه به صورت خرید آنلاین بدنبال شرکت های بیمه ای هستند که بیشترین و بهترین پوشش ها و خدمات بیمه ای را ارائه دهند تا با خیال راحت آن را تهیه کنند.

جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره ۴۹۷۸۳-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و یا به آدرس سایت بیمه پارسیان مراجعه فرمایید.

هم چنین می توانید جهت خرید آنلاین بیمه نامه بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان (ساختمانی و غیر ساختمانی) بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

جهت آشنایی بیشتر با انواع بیمه مسئولیت پارسیان کلیک کنید