9 - بیمه نامه مسئولیت مدنی مدیران استخر در قبال شناگران

بیمه نامه مسئولیت مدنی مدیران استخر در قبال شناگران

بیمه نامه مسئولیت مدنی مدیران استخر در قبال شناگران

در استخرهای شنا استفاده کنندگان (شناگران) همواره با خطراتی روبرو هستند که این خطرات به دو بخش بشرح زیر قابل تفکیک می باشند.
غرق شدن شناگر بعلت عدم نظارت بر امر شنا از طرف ناجی غریق و یا عدم مهارت در فن شنا و یا عدم آگاهی از استفاده صحیح از استخر از طرف شناگر.
صدمات جسمانی در اثر نقص تأسیسات و امکانات استخر مانند: نشت گاز، برق گرفتگی و مناسب نبودن پوشش محوطه بیرونی استخر و …
در هر حال در اکثر مواردی که حادثه ای ناگواری در استخر اتفاق می افتد و منجر به فوت یا صدمه جسمانی شناگر می گردد طبق قانون، ناجی یا مدیریت استخر و یا توأماً مسئول شناخته شده و ملزم به جبران خسارت (دیه) می گردند. جهت ایجاد تأمین برای مسئولیت مدنی مدیریت استخر و ناجیان غریق بیمه مسئولیت مذکور طراحی گردیده است و خاص هر استخر صادر می گردد و مجموعه حوادث ناشی از مسئولیت مدیریت و ناجیان و کارکنان استخر را بیمه نموده و نهایتاً خسارات جانی وارد به شناگران جبران می گردد.
البته لازم به توضیح است در ابتدا تذکر داده شود که این موضوع صرفا منحصر به شناگران بوده و حوادثی که برای ناجیان، پرسنل اداری و هر دسته از افرادی که به نحوی کارمند یا کارگر مجموعه ورزشی می باشند تحت پوشش این بیمه نامه نمی باشد.
در صورت درخواست بیمه گذار مبنی بر پوشش مسئولیت خود در قبال ناجیان و کارکنان استخر ، میتواند با پرداخت حق بیمه جداگانه مسئولیت آنها را به بیمه گر واگذار نماید.