انواع بیمه مسئولیت حرفه ای

انواع بیمه مسئولیت حرفه ای

(Professional Liability Insurance)

مسئوليت حرفه‌اي ضامني براي جبران خسارات ناشي از شغل و حرفه افراد

 

بیمه مسئولیت حرفه ای 300x300 - انواع بیمه مسئولیت حرفه ای

برای خرید آنلاین بیمه مسئولیت حرفه ای کلیک کنید

بيمه مسئوليت حرفه‌اي

هر فرد به تبع شغل و حرفه خود ممكن است خسارات جاني و مالي به افراد مرتبط با حرفه خود وارد نمايد. بيمه‌هاي مسئوليت حرفه‌اي ضامني براي جبران خسارات ناشي از شغل و حرفه افراد مي‌باشند. از انواع بيمه‌ مسئولیت عبارتند از:

بيمه مسئوليت حرفه‌اي پزشكان و پيراپزشكان.

اين بيمه‌نامه غرامت فوت و نقص عضو بيماران تحت معالجه، مداوا، مراقبت و ساير اعمال پزشکي و پيراپزشکي ناشي از مسئوليت پزشک يا پيرا پزشک را جبران مي‌نمايد. اين بيمه‌نامه به دو صورت انفرادي و گروهي صادر مي‌گردد.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي مسئول فني بيمارستان‌ها، كلينيك‌ها و درمانگاه‌ها.

اين بيمه‌نامه غرامت فوت و نقص عضو وارد به بيماران را كه ناشي از تقصير يا سهل‌انگاري مسئول فني (در چهارچوب وظايف محوله از جانب وزارت بهداشت و درمان در محدوده بيمارستان) مي‌باشد، جبران مي‌نمايد. ادعاهاي حقوقي عليه مراکز درماني به علل عدم کارايي، فقدان و يا نقص در امکانات پزشکي، تجهيزات فني، تاسيساتي، تغذيه نادرست در مدت مداوا، جراحي و دوران بستري بيمار که منجر به خسارات بدني بيماران گردد، تحت پوشش اين بيمه‌نامه خواهد بود.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي مديران استخر و منجيان غريق در قبال شناگران.

در اين بيمه‌نامه خسارات جاني وارد به شناگران که ناشي از مسئوليت مدير استخر يا منجيان غريق باشد جبران مي‌گردد. مدير استخر مي‌تواند جبران خسارات جاني وارد به منجيان غريق را نيز از بيمه‌گر درخواست نمايد.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي مديران شهربازي‌ها و مكان‌هاي تفريحي. اين بيمه‌نامه خسارات جاني وارد به استفاده‌كنندگان از امكانات شهربازي يا اماكن تفريحي را که ناشي از مسئوليت مدير مجموعه باشد، را جبران مي‌نمايد.

بيمه مسئوليت مديران مجموعه‌هاي ورزشي در قبال مراجعه‌کنندگان.

اين بيمه‌نامه خسارات جاني وارد به مراجعه‌کنندگان (ورزشکاران و افراد همراه) در محدوده مجموعه ورزشي ناشي از مسئوليت بيمه‌گذار را جبران مي‌نمايد. خسارات وارد به تماشاگران نيز مي‌تواند تحت پوشش اين بيمه‌نامه قرار گيرد. شايان ذكر است خساراتي كه مسئوليت آن بر اساس قانون بر عهده بيمه‌گذار نباشد، تحت پوشش اين بيمه‌نامه نيست.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي مديران و مربيان مهدكودك‌ها در قبال كودكان.

در صورت وقوع حادثه براي کودکان تحت مراقبت در مهدکودک، كه ناشي از مسئوليت مدير مهدکودک و يا مربيان باشد، خسارت وارده، از طريق اين بيمه‌نامه جبران خواهد شد.

بيمه مسئوليت مديران آموزشگاه‌ها در قبال دانشجويان و مراجعه‌كنندگان.

از طريق اين بيمه‌نامه خسارت جاني وارد به دانشجويان، دانش‌پذيران و ساير افرادي که تحت هر عنواني در موسسه ثبت‌نام نموده باشند، در صورت احراز مسئوليت بيمه‌گذار، جبران خواهد شد.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي مهندسين طراح، محاسب و ناظر ساختمان.

در اين بيمه‌نامه خسارت جاني و مالي وارد به کارگران و اشخاص ثالث ناشي از مسئوليت حرفه‌اي مهندسين طراح، محاسب و ناظر در رشته عمران، تاسيسات و گاز که داراي پروانه اشتغال از وزارت مسکن و شهرسازي باشند، در حيطه فعاليت ساختمان‌سازي جبران مي‌گردد.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي هتلداران و مديران واحدهاي اقامتي.

اين بيمه‌نامه خسارات جاني و مالي وارد به مسافران و ميهمانان هتل يا واحد اقامتي ناشي از مسئوليت مدير هتل يا واحد اقامتي را جبران خواهد كرد.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي بنگاه‌هاي مسافرتي (تورهاي سياحتي و زيارتي).

چنانچه براي افراد شركت‌كننده در تورهاي سياحتي و زيارتي، حادثه‌اي رخ دهد و اين حادثه ناشي از تقصير يا سهل‌انگاري مدير يا مسئول تور باشد، اين بيمه‌نامه خسارات جاني وارد به زيانديده را جبران مي‌نمايد.

بيمه مسئوليت مسئولان اردوهاي دانش‌آموزي و دانشجويي.

چنانچه براي افراد شركت‌كننده در اردوها، حادثه‌اي رخ دهد و اين حادثه ناشي از تقصير يا سهل‌انگاري مدير يا مسئول اردو باشد، اين بيمه‌نامه خسارات جاني وارد به زيانديده را جبران مي‌نمايد.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي شركت‌هاي نصب و نگهداري آسانسور، بالابر و پله‌برقي.

در اين بيمه‌نامه جبران خسارت‌هاي جاني وارد به سرنشينان آسانسور تحت پوشش مي‌باشد منوط به اينکه مسئوليت بيمه‌گذار در حادثه رخ داده محرز گردد. علاوه بر شرکت‌هاي نصب آسانسور، دارندگان آسانسور نيز مي‌توانند اين بيمه‌نامه را درخواست نمايند، مشروط بر اينکه با يک شرکت ذيصلاح داراي قرارداد سرويس و نگهداري باشند.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي شركت‌هاي نصاب سيستم‌هاي گازسوز(LP و CNG).

شرکت‌هايي که با مجوزهاي مراجع ذيصلاح اقدام به نصب سيستم‌هاي گازسوز اعم از CNG و يا LPG مي‌نمايند، مي‌توانند خسارات جاني و مالي وارد به استفاده‌کنندگان خودرو و اشخاص ثالث را که ناشي از مسئوليت نصاب باشد، تحت پوشش بيمه در آورند.

بيمه مسئوليت تعميرگاه‌هاي مجاز خودرو در قبال مالكين اتومبيل.

خسارت جاني و مالي وارد به اشخاص مراجعه‌کننده به تعميرگاه و خودروهاي آنها در زمان تعمير که ناشي از آتش‌سوزي، انفجار، سرقت، شکست شيشه، سقوط از وسايل بالابرنده و يا تست خودرو باشد، در صورت احراز مسئوليت بيمه‌گذار، توسط اين بيمه‌نامه قابل جبران خواهد بود.

از ديگر بيمه‌نامه‌هاي اين گروه مي‌توان به انواع زير اشاره كرد:

بيمه مسئوليت حرفه‌اي دلالان رسمي بيمه.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي سينماداران.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي رستوران‌ها.

بيمه مسئوليت حرفه‌اي بازرسان فني.

بيمه مسئوليت مسئولان اردوهاي دانش‌آموزي و دانشجويي.

برای خرید آنلاین بیمه مسئولیت حرفه ای کلیک کنید