انواع بیمه مسئولیت عمومی

انواع بیمه مسئولیت عمومی

در مواردي كه امكان آسيب رساندن به اشخاص ثالث (غير از كاركنان و افراد مرتبط با حرفه يا فعاليت كارفرما) در حين انجام كار وجود داشته باشد، بيمه‌هاي مسئوليت عمومي خسارات‌ جاني و مالي وارد به زيانديدگان را جبران خواهد نمود.

 

بیمه مسئولیت عمومی 300x300 - انواع بیمه مسئولیت عمومی

برای خرید آنلاین بیمه مسئولیت عمومی کلیک کنید

 

بيمه مسئوليت عمومي (Public liability Insurance)

با عنايت به ماده 616 قانون مجازات اسلامي “در صورتي كه قتل غيرعمد به واسطه بي‌احتياطي يا بي‌مبالاتي و يا اقدام به امري كه مرتكب در آن مهارت نداشته است يا به سبب عدم رعايت نظامات واقع شود، مسبب به حبس از يك تا سه سال و نيز به پرداخت ديه در صورت مطالبه از ناحيه اولياي دم محكوم خواهد شد مگر اين كه خطاي محض باشد.” بر همين اساس در مواردي كه امكان آسيب رساندن به اشخاص ثالث (غير از كاركنان و افراد مرتبط با حرفه يا فعاليت كارفرما) در حين انجام كار وجود داشته باشد، بيمه‌ مسئوليت عمومي خسارات‌ جاني و مالي وارد به زيانديدگان را جبران خواهد نمود. از انواع بيمه‌هايي كه در اين دسته صادر مي‌گردد عبارتند از:

 بيمه مسئوليت ناشي از نصب و نگهداري تابلوهاي تبليغاتي (بيلبورد)

با اين بيمه‌نامه خسارات جاني و مالي وارد به اشخاص ثالث ناشي از نصب، نگهداري و يا مالکيت انواع تابلو، در صورت احراز مسئوليت بيمه‌گذار، جبران خواهد شد.

 بيمه مسئوليت دارندگان ماشين آلات راهسازي،صنعتي،کشاورزي

دارندگان ماشين‌آلات راهسازي، ساختماني و صنعتي که بر اساس قانون بيمه شخص ثالث وسايل نقليه موتوري، امکان صدور بيمه‌نامه ثالث اتومبيل براي آنها وجود ندارد، مي‌توانند خسارات جاني و مالي وارد به اشخاص ثالث که ناشي از مسئوليت آنها باشد را با اين بيمه‌نامه جبران نمايند.

 بيمه مسئوليت جامع شهرداري در قبال شهروندان

اين بيمه‌نامه جبران خسارت جاني و مالي وارد به شهروندان، كه ناشي از قصور يا سهل‌انگاري شهردار يا کارکنان شهرداري باشد را پوشش مي‌دهد.

 بيمه مسئوليت ناشي از آتش‌سوزي در قبال همسايگان

اين بيمه‌نامه درصورت خريد بيمه‌نامه آتش‌سوزي صادر مي‌گردد و در آن خسارات مالي و جاني وارد به همسايگان ناشي از آتش‌سوزي و انفجار تحت پوشش مي‌باشد. در صورتي كه در بيمه‌نامه آتش‌سوزي پوشش تركيدگي لوله آب خريداري شده باشد، مسئوليت ناشي از آن را نيز مي‌توان تحت پوشش قرار داد.

از ديگر بيمه‌نامه‌هاي اين گروه مي‌توان به انواع زير اشاره كرد:

 بيمه مسئوليت ناشي از اجراي پروژه‌هاي آب، برق، نفت و گاز، فاضلاب، مخابرات و … در زمان بهره‌برداري.

بيمه مسئوليت ناشي از اجراي عمليات ساختماني

 بيمه مسئوليت پيمانكاران

 بيمه مسئوليت پاركينگ‌‌داران (خسارت وارده در اثر آتش سوزي، سقوط اجسام، شكست شيشه و خسارت جاني افراد ثالث كه در محوطه پاركينگ دچار حادثه مي شوند).

بيمه مسئوليت مديران و مجريان نمايشگاه‌ها

برای خرید آنلاین بیمه مسئولیت عمومی کلیک کنید