بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل داخلی

بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل داخلی

 

 

عبارت است از بیمه مسئولیت بیمه گذار در قبال ارسال کنندگان و یا صاحبان کالا به استناد بارنامه های صادره ,که ناشی از تحقق خطرات بیمه شده در قرارداد ما بین بیمه گر و بیمه گذار بوده و بیمه گذار به عنوان متصدی حمل و نقل مسئول جبران آنها شناخته شود .

متصدیان حمل و نقل داخلی 300x300 - بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل داخلی

برای خرید آنلاین مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل داخلی کلیک کنید

بارنامه 

“بارنامه” اوراق بهاداری است که از طرف موسسه حمل و نقل صادر و مشخصات کالا و نام و آدرس گیرنده و فرستنده کالا و میزان کرایه و مشخصات تعداد و وزن کالا در آن قید میگردد.

این نوع بارنامه توسط دولت چاپ و طی مقررات از طریق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در اختیار موسسات و شرکتهای حمل ونقل قرار داده میشود. بارنامه جاده ای داخلی دارای شش نسخه میباشد .

1- مخصوص گیرنده کالا (نسخه تمبردار)

2- مخصوص سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای

3- مخصوص راننده

4- مخصوص فرستنده کالا

5- مخصوص شرکت حمل و نقل

6- مخصوص شرکت حمل و نقل

تعهدات بيمه گر

  •  تصادف و واژگوني و سقوط وسيله حمل و يا برخورد محموله با ساير اشيا اعم از ثابت يا متحرك.
  •  پرتاب شدن محموله از روي وسيله حمل.
  •  آتش سوزي و يا انفجار محموله.
  •  سرقت كلي محموله با وسيله حمل.

تبصره- در مواردي كه وقوع حادثه منجر به خسارت ناشي از استعمال مواد مخدر و روانگردان توسط راننده و يا كمك راننده باشد بيمه گر موظف است خسارت مربوطه را به بيمه گذار پرداخت نمايد سپس نسبت به بازيافت خسارت از مقصر حادثه اقدام نمايد.

خسارتهاي غيرقابل جبران ، جبران خسارت در اين موارد در تعهد بيمه گر نخواهد بود

  • جعل اسناد و خيانت در امانت و هر نوع عمل عمد يا مجرمانه بيمه گذار و كاركنان و نمايندگان وي )رانندگان و كمك رانندگان جزء كاركنان بيمه گذار محسوب نميشوند(
  •  جنگ، شورش، اعتصاب، بلوا، ضبط و مصادره.
  •  تشعشعات راديواكتيو و فعل و انفعاالت هسته اي.
  •  عيب ذاتي و يا خودبخودسوزي كالاها.
  •  عدم النفع و كاهش ارزش كالاها.
  •  حمل كاالهاي قاچاق و غيرمجاز و خسارت وارده به آنها.
  •  نداشتن گواهينامه متناسب براي رانندگي وسيله حمل.
  •  كاهش طبيعي وزن محموله.
  • سرقت قسمتي از محموله مگر آنكه ناشي از حادثه تحت پوشش منجر به مصدوميت يا فوت راننده بوده باشد.

نحوۀ فسخ قرارداد

 هر يك از طرفين ميتوانند با اعلام كتبي و مهلت يكماهه به طرف مقابل، قرارداد را فسخ نمايند.

حق جانشيني

 بيمه گر درحدودي كه خسارت وارده را قبول يا پرداخت ميكند در مقابل اشخاصي كه مسئول وقوع حادثه يا خسارت هستند قائم مقام بيمه گذار خواهد بود و اگر بيمه گذار اقدامي كند كه منافي با حق مزبور باشد در مقابل بيمه گر مسئول شناخته ميشود.

تبصره- حق جانشيني در مورد خسارتهاي غيرعمدي ناشي از تقصير يا قصور رانندگان بيمه گذار اعمال نخواهد شد.

مشاركت در منافع

 در صورتي كه در پايان هر دوره يك ساله قرارداد مشخص شود كه نسبت مجموع خسارتهاي پرداختي و معوق به حق بيمه دريافتي هر قرارداد كمتر از پنجاه درصد است بيمه گر ميتواند حداكثر معادل ده درصد حق بيمه آن قرارداد را به عنوان مشاركت در منافع به بيمه گذار پرداخت نمايد.

شرکت خدمات بیمه ای گسترش فروش فردا با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری و تلفیق متخصصان فن آوری اطلاعات در کنار تجربه و تخصص کارشناسان مجرب صنعت بیمه ، موفق به راه اندازی سامانه خرید آنلاین بیمه مسئولیت پارسیان شده است و امکان سفارش انواع خدمات بیمه بصورت آنلاین را فراهم نموده است و تلاش دارد تا به هدف اصلی خود که جلب رضایت تمامی مشتریان و بیمه گذاران محترم می باشد نائل گردد و در امر پاسخ گویی نیاز بازار صنعت بیمه ای کشور تمامی تلاش خود را نموده است.

جهت ثبت خرید بیمه مسئولیت پارسیان در سایت این شرکت به آدرس www.gostareshins.com اقدام نمایید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن پس از بررسی و کارشناسی، با شما تماس خواهند گرفت. پس از آن بیمه نامه بوسیله همکاران این شرکت بصورت رایگان و با هماهنگی قبلی تقدیم شما خواهد شد.

برای خرید آنلاین مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل داخلی کلیک کنید