ماهانه سپتامبر 2017

بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان

بیمه نامه مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان

اين بيمه، مسئوليت حرفه اي پزشكان و پيراپزشكان را در قبال بيماراني كه به علت خطا، غفلت و يا كوتاهي پزشكان و پيراپزشكان در انجام امور پزشكي دچار صدمه جسماني، رواني يا فوت شوند تحت پوشش قرار مي دهد.

مسئولیت حرفه ای پزشکان و پیراپزشکان 300x300 - بیمه مسئولیت حرفه ای پزشکان

برای خرید آنلاین بیمه نامه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان کلیک کنید

به منظور تأمين بيمه ‌اي جامعه پزشكي كشور، بيمه نامه مسئوليت حرفه‌اي پزشكان توسط شركت بيمه پارسیان ارائه گرديده است. اين بيمه، مسئوليت حرفه اي پزشكان و پيراپزشكان را در قبال بيماراني كه به علت خطا، غفلت و يا كوتاهي پزشكان و پيراپزشكان در انجام امور پزشكي دچار صدمه جسماني، رواني يا فوت شوند تحت پوشش قرار مي دهد. بر اساس قانون بيمه، حق بيمه اين بيمه نامه با توجه به نوع شغل و ضريب بروز صدمه تعيين مي شود كه در صورت عدم بروز خسارت تخفيفات قابل توجهي در تجديد بيمه نامه در اختيار وي قرار مي گيرد.

ملاك مسئوليت افراد در قبال جامعه و همچنين در مقابل آحاد جامعه ،‌ قوانين حاكم بر آن جامعه مي باشد و در كشور ما در وحله اول مجموعه قوانين مجازات اسلامي و سپس قانون مسئوليت مدني مصوب 1339 و ساير مقررات جاري تعيين كننده مسئوليت افراد مي باشد.  در اينجا به برخي از مواد مجموعه قوانين مجازات اسلامي كه بر مسئوليت پزشكان صراحت دارد بشرح زير اشاره مي گردد.

ماده 319ـ هر گاه طبيبي گرچه حاذق و متخصص باشد در معالجه هائي كه شخصاً انجام ميدهد يا دستور آن را صادر مي كند هر چند با اذن مريض يا ولي او باشد باعث تلف جان يا نقص عضو يا خسارت مالي شود ضامن است.

ماده 295ـ در موارد زير ديه پرداخت مي شود:

ب ـ قتل يا جرح يا نقص عضو كه بطور خطا شبيه عمد واقع مي شود و آن در صورتي است كه جاني قصد فعلي را كه نوعاً سبب جنايت نمي شود داشته باشد و قصد جنايت را نسبت به مجني عليه نداشته باشد مانند آنكه كسي را به قصد تأديب به نحوي كه نوعاً سبب جنايت نمي شود بزند و اتفاقاً موجب جنايت گردد يا طبيبي مباشرتاً بيماري را به طور متعارف معالجه كند و اتفاقاً سبب جنايت بر او شود.

تبصره 3ـ‌ هرگاه بر اثر بي احتياطي يا بي مبالاتي يا عدم مهارت و عدم رعايت مقررات مربوط به امري قتل يا ضرب يا جرح واقع شود به نحوي كه اگر آن مقررات رعايت مي شد حادثه اي اتفاق نمي افتاد قتل و يا ضرب و يا جرح در حكم شبه عمد خواهد بود.

مراجع قضايي با توجه به مفاد قانوني فوق الذكر در خصوص مسئوليت حرفه اي پزشك نسبت به صدور رأي اقدام مي نمايد و تعهدات بيمه گر در ماده 5 بيمه نامه بر اين اساس تنظيم گرديده است.

در اين بيمه مسئولیت، مسئوليت حرفه اي پزشك در قبال بيماران بيمه مي گردد به عبارت ديگر چنانچه پزشك به غير عمد يعني بعلت خطا،‌ اشتباه يا غفلت و قصور در انجام معالجه، تجويز نادرست و اعمال جراحي موجب صدمات جسماني يا رواني يا فوت بيمار گردد و طبق قانون مسئول شناخته شود بيمه گر آنرا جبران خواهد نمود.  نكته حائز اهميت آنكه دستياران پزشك و همچنين كليه كساني كه (پرستار، تكنسين) به دستور پزشك انجام وظيفه مي نمايند نيز تحت پوشش اين بيمه نامه مي باشند.

در ارتباط با تعهدات بيمه گر در بيمه نامه موارد زير قابل توجه است

ـ بيمه گر علاوه بر پرداخت ديه به زيانديده، متعهد پرداخت هزينه دادرسي نيز مي باشد البته تا سقف تعهد مندرج در بيمه نامه براي هر بيمار.

ـ در صورتيكه پزشك از سوي مراجع قانوني محكوم به پرداخت ديه شود تعهد بيمه گر محدود به پرداخت معادل ريالي ارزانترين نوع ديه از انواع مجري مذكور در قانون ديات مي باشد.

از طرف ديگر از مراجع تصميم گيرنده در خصوص مسائل مربوط به حرفه پزشكان، سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران مي باشد كه در اجراي اصل 85 قانون اساسي، تشكيل آن در 33 ماده در سال 1369 تصويب گرديده است.

از جمله اهداف سازمان مذكور مندرج در ماده 2 قانون ياد شده است كه چنين تعريف گرديده است: تلاش در جهت حفظ حقوق بيماران در برابر شاغلان حرف پزشكي و هنچنين تلاش در جهت اجراي موازين و مقررات و قوانين مربوط به امور پزشكي جزء وظايف سازمان مذكور مي باشد.

در خصوص وظايف و اختيارات سازمان مذكور در بند 7 از ماده سوم اينگونه مقرر گرديده است. همكاري با مراجع ذيصلاح در جهت رسيدگي به تخلفات غير صنفي و جرائم شاغلين به حرف پزشكي و وابسته به پزشكي و اظهار نظرهاي كارشناسي مشورتي در اين رابطه به مراجع ذيربط.”

مرجع رسيدگي در قانون مذكور، هيأتهاي انتظامي سازمان نظام پزشكي هريك از شهرستانها موظفند نظر مشورتي كارشناسي و تخصصي خود را نسبت به هر يك از پرونده هاي مربوط به رسيدگي به اتهام بزه ناشيه از حرفه صاحبان مشاغل پزشكي را در اختيار دادسراها و دادگاههاي شهرستان مربوطه قرار دهند.

همانگونه كه ملاحظه شد علاوه بر مراجع قضايي، سازمانهاي ديگري نيز از جمله سازمان نظام پزشكي وجود دارد كه نظريه كارشناسي آنان در خصوص مسئوليت پزشك معتبر است بر اين اساس در بيمه نامه امكان جبران خسارت بدون رأي دادگاه نيز پيش بيني گرديده است و در اين ارتباط بند 2/1/5 بيمه نامه چنين اشعار مي دارد:

2/1/5 ـ در مواردي كه مسئوليت بيمه گذار با توجه به اسناد و مدارك ارائه شده از نظر بمه گر محرز باشد، بيمه گر ميتواند قبل از صدور رأي از سوي مراجع قانوني ذيصلاح با تحصيل موافقت بيمه گذار و مدعي يا مدعيان نسبت به پرداخت و تسويه خسارت اقدام كند.

ـ با توجه ماده ياد شده، بيمه گر مخير است با اخذ نظريه كارشناسي سازمان نظام پزشكي و يا سازمان پزشكي قانوني نسبت به جبران خسارت وارده قبل از صدور رأي دادگاه اقدام نمايد.

لازم به توضيح است سازمان پزشكي قانوني، مرجع كارشناسي پذيرفته شده از سوي مراجع قضايي است و از نظر سازماني وابسته به قوه قضائيه است و در قريب به اتفاق رأي هاي صادره به نظريه كارشناسي سازمان يادشده استناد مي گردد.

ـ از موارد قابل توجه، تعهد بيمه گر نسبت به پرداخت ظرف مهلت معين حداكثر 15 روز پس از دريافت اسناد و مدارك مورد نياز كه در امر بازاريابي براي فروش بيمه نامه پزشكان بسيار جاذبه دارد و از طرف ديگر از دفع وقت توسط بيمه گر جلوگيري مي نمايد.

ـ در خصوص وجود بيمه مضاعف، ابتداً بيمه گر اول بايستي خسارت را رسيدگي و تسويه نمايد منظور از بيمه گر اول، بيمه گري است كه بيمه نامه صادره توسط وي از لحاظ تاريخ صدور بر بيمه نامه ديگر تقدم دارد.  مسئوليت بيمه گر دوم حداكثر معادل مازاد خسارت تأديه شده توسط  بيمه گر اول مي باشد.

ـ پزشك بدون موافقت كتبي بيمه گر حق مصالحه با زيانديده و يا اقرار به مسئوليت را ندارد.

استثنائات بيمه نامه

  • ـ چنانچه پزشك خارج از تخصص به انجام معالجه اقدام نمايد و علاوه بر آن چنانچه پزشك در تخصص خود معالجه را انجام داده باشد ولي بيمه نامه را بر مبناي تخصص خود خريداري ننموده و حق بيمه متناسب را نپرداخته باشد بيمه گر متعهد جبران كامل خسارت نمي باشد.
  • ـ چنانچه پزشك به انجام معالجه و مداوا بر خلاف قوانين جاري كشور اقدام نمايد اگر چه ضوابط پزشكي رانيز بطور كامل راعايت نموده باشد.
  • ـ بيهوشي عمومي خارج از درمانگاه و بيمارستان نيز مستثني گرديده است.
  • ـ هر نوع خسارت ناشي از عدم النفع نيز استثناء گرديده است بعنوان مثال ضرر و زيان بيمار ناشي از دست دادن موقعيت شغلي به دليل معالجات پزشك.

مدت بيمه نامه: حداكثر يكساله صادر مي گردد و براي سالهاي آتي با شماره جديد،‌ تمديد مي گردد.

فسخ بيمه نامه: بدون هيچگونه پيش شرطي هر يك از طرفين ميتوانند تقاضاي فسخ بنمايد البته در صورت فسخ از طرف بيمه گر، برگشت حق بيمه بصورت روزشمار محاسبه و در صورت فسخ از طرف بيمه گذار حق بيمه برگشتي طبق تعرفه كوتاه محاسبه مي گردد.

محدود جغرافيايي: محدوده جغرافيايي بيمه نامه كشور ايران و درج نشاني مطب و بيمارستان صرفاً جهت تماس با بيمه گذار و يا استفاده از تخفيفات گروهي مي باشد.

برای خرید آنلاین بیمه نامه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشکان کلیک کنید

صدور بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر و سرمایه گذاری

طرح مستمری و مکمل بازنشستگی

بیمه عمر 300x300 - صدور بیمه عمر و سرمایه گذاری

برای خرید آنلاین بیمه نامه عمرو سرمایه گذاری کلیک کنید

يكي از معيارهاي توسعه يافتگي و مولفه هاي اصلي رفاه اجتماعي در هر كشور يا اجتماعي، ميزان استفاده از بيمه هاي زندگي (بيمه هاي عمر) و مستمري ها مي باشد و ضريب نفوذ اين بيمه ها شاخصي براي اندازه گيري آن است. از سوي ديگر، همانطور که صندوق بين المللي پول نيز بيان کرده است، مولفه هاي اقتصادي، لازمه توسعه پايدار اجتماعي است. رشد و توسعه اقتصادي در افزايش نرخ اشتغال، کاهش ميزان فقر، کنترل تورم و در نتيجه جلوگيري از کاهش يا از بين رفتن درآمدها براي اقشار کم درآمد، موثر است و يكي از مهم ترين راهكارهاي دسترسي به اين كاركردها، توسعه بيمه هاي زندگي مي باشد.

١ تاريخچه بيمه هاي عمر

١.١ بيمه هاي عمر در جهان

اگرچه، بيمه هاي عمر و مستمري ها به شکل امروزي آن، بعد از بيمه هاي دريايي و آتش سوزي پديد آمده اند، اما اشکال قديمي آن ريشه اي بسيار کهن دارد و زمان پيدايش آن نامعلوم است. بشر از گذشته هاي دور هميشه در اين فكر بوده كه خود را از پيامدهاي اقتصادي مرگ هاي ناگهاني سنين جواني و همچنين عوارض ناشي از پيري حفظ كند. در يك نوشته روي پاپيروس كه در مصر كشف شده و مربوط به ٤٥٠٠ سال قبل مي باشد، مندرج است كه مومياگران مصري هر موقع كه يكي از كاركنان كارگاه هايشان فوت مي كرد، موظف بوده اند وراث آنها را مورد حمايت قرار دهند. در زمانهاي بسيار کهن، در برخي از شهرهاي بزرگ انجمن هايي تشکيل يافت که در ازاي دريافت حق عضويت از اعضاء، پس از فوت وي هزينه كفن و دفنش را تقبل نموده و غرامتي را نيز به بازماندگانش می پرداختند. در قرون وسطي سنديكاهاي مختلف به كار بيمه گري عمر مشغول بودند و در مدارک و اسناد آن دوران، اولين قراردادهاي مستمري مادام العمر به دست آمده است.

تا قرن هفدهم در کشورهاي اروپايي بيمه عمر به صورت شرط بندي روي فوت شخص ثالث بين دو نفر کم و بيش مرسوم بود. اينگونه شرط بندي ها به دليل مغايرت با اصول اخلاقي از طرف مقامات مذهبي و قضايي گهگاه ممنوع اعلام می شد و همين موضوع ساليان دراز موجب عقب ماندگي بيمه عمر شده بود، اما طي قرون هفدهم تا نوزدهم، با مساعي دانشمنداني مانند برنولي, دپارسيو و اويلر علوم محاسبات (علم اكچوئري) که تلفيقي از احتمالات و محاسبات مالي بود، به وجود آمد. از آن پس بيمه عمر از صورت شرط بندي و برد و باخت درآمده و بر پايه محکم علمي استوار گشت و متخصصي ِ ن اين علم را، اکچوئر ناميدند. محاسبات حق بيمه در بيمه هاي عمر بر اساس احتمالات مرگ و مير انجام میگرفت که پس از آن با وارد شدن نرخ بهره شکل پيچيده تري به خود گرفته است.

اولين بيمه نامه عمري که به رسميت شناخته شد در زمان سلطنت اليزابت اول در لندن به سال ١٥٨٣ صادر شد که قراردادي را روي زندگي شخصي به نام ويليام گيبنز منعقد کرده بود. مدت اين بيمه نامه يک سال( ١٢ ماه) و نرخ حق بيمه ٨% سرمايه فوت آن بود. بيمه نامه با نام خدا شروع شده و در پايان آن، سلامت و طول عمر بيمه شده خواسته شده بود. بيمه شده در آخرين روزهاي سال، فوت مي کند و پس از مجادلات بسيار، سرانجام دريافت کنندگان حق بيمه که از تجار لندن بودند، به پرداخت سرمايه محکوم شدند. اما اختلاف در اين بود كه مبنايِ مدت قرارداد بر اساس سال شمسي بوده است يا سال قمري.

در صورتيكه  مبنا  يك  سال  قمري باشد ، سرمايه قابل پرداخت نبوده و در غير اين صورت سرمايه قابل پرداخت می باشد. زيرا سال قمري كوتاه تر از سال شمسي است و بيمه شده در همين بازه زماني فوت كرده بود.

اولين شرکت بيمه عمر در سال ١٧٦٢ در انگلستان تاسيس شد و اولين بررسي علمي درباره بيمه هاي عمر در سال ١٨١٢ منتشر گرديد. از آن به بعد شركت ها و موسسات بسياري به صورت سهامي يا تعاوني در کشورهاي اروپايي و امريکايي در زمينه توسعه بيمه هاي عمر پا به عرصه وجود گذاردند و به خصوص پس از جنگ جهاني دوم، توسعه بيمه هاي عمر و پرداخت مستمري ها به مردم در اکثر کشورها به خصوص آمريکا و در سال هاي بعد در هند و آسياي شرقي سرعت گرفت.

١.٢ بيمه هاي عمر در ايران

بيمه عمر در ايران به وسيله نمايندگي يک شرکت بيمه خارجي به نام ويکتوريا در سال ١٣١٤ آغاز گرديد و يک امضاء توسط نماينده آن، در ايران و امضاي ديگر در مرکز شرکت، واقع در برلين انجام مي شد. اين نمايندگي پس از يک سال فعاليت منحل شد و پورتفوي خود را که شامل ١٥٠ بيمه نامه با مجموع چهارصد هزار ريال حق بيمه ساليانه و تعهد ٨ ميليون ريالي بود به شرکت سهامي بيمه ايران که تازه تاسيس شده بود، واگذار کرد. اولين بيمه نامه عمري که توسط نمايندگي مزبور صادر شد، يک بيمه عمروپس انداز با سرمايه ٦٠٠ ليره انگليسي و متعلق به يک تاجر تبريزي به نام جبار صالح نيا بود که در انقضاي مدت از طرف شرکت بيمه ايران به بيمه گذار پرداخت شد.

شرکت سهامي بيمه ايران، در سال ١٣١٥ و يک سال بعد از تاسيس، عمليات بيمه عمر را با مشارکت يک بيمه گر اتکايي سوئيسي به نام يونيون سوئيس آغاز کرد و در سال ١٣٣٦ شرکت بيمه ملي و در سال ١٣٤٠ شرکت سهامي بيمه اميد نيز به اين عمليات پيوستند. در سال ١٣٥٣ شرکتي به نام بيمه بين المللي ايران و آمريکا تاسيس يافت که منحصرا به بيمه هاي عمر و حوادث مي پرداخت و با کمک متخصصان آمريکائي شبکه بزرگ نمايندگي در تهران و در شهرهاي بزرگ به وجود آورده بود و در فروش بيمه هاي عمر به سختي مي کوشيد و به موفقيت هاي قابل توجهي نيز دست يافته بود. اين اقدامات، بيمه ايران را برانگيخت که درصدد ايجاد يک نمايندگي قوي بيمه عمر برآيد. به اين منظور در شهريورماه ١٣٥٥ اقدام به تاسيس يک شرکت مختلط با مشارکت يک شرکت بيمه آمريکائي به نام ايران عمر کرد. اين شرکت توانست در اولين سال فعاليت خود در سال ١٣٥٦ تعداد ١٢٣٨ بيمه عمر به فروش برساند. اين در حالي بود که در سال قبل از تاسيس شرکت ايران عمر يعني سال ١٣٥٥ شرکت سهامي بيمه ايران توانسته بود ٩٢٠ فقره بيمه نامه عمر بفروشد. پس از چند سال وقفه در ارائه بيمه هاي عمر، از سال ١٣٦٧ با تصويب قوانين لازم، شركت هاي بيمه صدور بيمه هاي زندگي را از سر گرفتند.

با تاسيس شرکت هاي خصوصي، در اوايل دهه ٨٠ شمسي، نوع روزآمدي از اين نوع بيمه ها که مزاياي بيشتري داشت و مورد استقبال جهاني نيز قرار گرفته بود، وارد بازار کشور شد و با تاکيد بيمه مرکزي، هم اکنون از سوي اغلب شرکت هاي بيمه با عناوين مختلفي همچون بيمه عمر و تامين آتيه، بيمه عمر و سرمايه گذاري، بيمه جامع زندگي، عمر و تشکيل سرمايه، ارمغان زندگي و … در بازار عرضه مي شود.

با عنايت به اقبال عمومي از بيمه عمر در بازار كشور، حق بيمه سرانه بيمه زندگي در ايران از سال ٢٠٠٢ تا ٢٠١١ از ٢ به ٧ دلار افزايش يافت. همچنين با توجه به ضريب نفوذ 0.1%  بيمه زندگي، نشان از بازار بكر بيمه هاي عمر در ايران مي باشد.

١.٣ بيمه هاي عمر در شركت بيمه پارسيان

با توجه به استراتژي ها و اهداف کلان شرکت در زمينه توسعه بيمه هاي عمر انفرادي و کسب سهم بزرگي از بازار اين بيمه ها، صدور بيمه هاي عمر از سال ١٣٨٦ آغاز گرديد. همچنين در مردادماه سال ١٣٨٨ مديريت بيمه هاي عمر انفرادي شركت بيمه پارسيان فعاليت خود را به صورت مديريتي مستقل از مديريت بيمه هاي عمر، حوادث و درمان گروهي، آغاز نمود.

با مستقل شدن مديريت بيمه هاي عمر انفرادي، اين مديريت در تلاش است تا مشکلات موجود در زمينه توسعه، فروش و ارائه خدمات صدور و پس از صدور بيمه هاي عمر را به حداقل رسانده و نيز با استفاده از تجربه پرسنل متخصص و نمايندگان، زمينه بهبود و پويايي را فراهم آورد.

٢ مباني بيمه هاي عمر

پيش از ارائه مباحث مربوط به بيمه هاي عمر و مستمري ها، برخي از مفاهيم مورد استفاده ذکر مي شود.

٢.١ مفاهيم و تعاريف بيمه هاي عمر

٢.١.٢ بيمه نامه: بيمه نامه، سندي است بين بيمه گر و بيمه گذار كه بر اساس ماده ٢ قانون بيمه مصوب در ارديبهشت ماه سال ١٣١٦ و پيشنهاد كتبي بيمه گذار (كه جزء لاينفك بيمه نامه مي باشد( تنظيم گرديده و مورد توافق طرفين مي باشد.

در صورتي كه بيمه شده و بيمه گذار شخص واحدي نباشد، رضايت كتبي بيمه شده و در مورد بيمه شده اي كه اهليت قانوني نداشته باشد، موافقت ولي يا قيم او براي اعتبار بيمه نامه، ضروري است و در غير اين صورت، بيمه نامه باطل است. به عبارتي ديگر بيمه نامه قراردادي بين بيمه گر و بيمه گذار و به امضاي بيمه گر است و بر اساس پيشنهاد كتبي بيمه گذار  (که جزء لاينفک بيمه نامه مي باشد) ، شرايط عمومي و شرايط خصوصي مندرج يا منضم به قرارداد يا ساير ضمائم احتمالي، منعقد مي گردد.

٢.١.٣ بيمه گر: بيمه گر، موسسه يا شرکت بيمه اي است كه مشخصات آن در بيمه نامه قيد شده و پرداخت سرمايه ناشي از تحقق خطر موضوع بيمه يا موارد ديگر را طبق شرايط مقرر در بيمه نامه به عهده مي گيرد. به عبارتي ديگر بيمه گر، شركت بيمه پارسيان( سهامي عام) مي باشد.

٢.١.٤ بيمه گذار: بيمه گذار، شخص حقيقي يا حقوقي است كه مشخصات وي در بيمه نامه قيد گرديده و عهده دار پرداخت حق بيمه است و به عنوان صاحب بيمه نامه در قبال بيمه گر شناخته مي شود. به عبارتي ديگر بيمه گذار شخصي حقيقي يا حقوقي است كه قرارداد بيمه را با بيمه گر منعقد و پرداخت حق بيمه را به ترتيب مندرج در بيمه نامه يا ضمائم احتمالي، تعهد می نمايد.

٢.١.٥ بيمه شده: بيمه شده ، شخصي حقيقي است كه احتمال تحقق خطر يا خطرات مشمول بيمه براي او موجب انعقاد بيمه نامه گرديده و فوت يا حيات او موضوع قرارداد بيمه است و سن، وضعيت سلامتي، شغل و ساير عوامل موثر در خطر در مورد او اساس محاسبه حق بيمه را تشكيل مي دهد.

٢.١.٦ بيمه شدگان در بيمه عمر و سرمايه گذاري (طرح خانواده): اشخاص حقيقي مي باشند كه فوت يا حياتشان(حسب شرايط و موارد) موضوع بيمه محسوب مي شود.

 ٢.١.٦.١ بيمه شده اول: يكي از بيمه شدگان قرارداد است كه علاوه بر موضوعيت بيمه، داراي نقش بيمه گذار در بيمه نامه بوده و در واقع بيمه گذار اصلي و اوليه قرارداد محسوب مي گردد.

٢.١.٦.٢ بيمه شده دوم: يكي ديگر از بيمه شدگان قرارداد است كه علاوه بر موضوعيت بيمه ، در صورت فوت احتمالي بيمه شده اول و تمايل وي (بيمه شده دوم) به تداوم بيمه نامه، از حقوق و وظايف بيمه گذاري برخوردار شده و درواقع بيمه گذار جديد بيمه نامه به حساب خواهد آمد.

٢.١.٦.٣ استفاده كننده يا ذينفع: شخص يا اشخاص حقيقي و حقوقي هستند كه بيمه نامه به نفع آنها منعقد شده و مشخصات آنان در بيمه نامه يا ساير ضمائم احتمالي آن ذكر گرديده است. به عبارتي ديگر شخص يا اشخاص حقيقي يا حقوقي می باشند كه توسط بيمه گذار و با موافقت بيمه شده تعيين مي گردند، بيمه گر مشخصات آنها را در بيمه نامه يا ضمائم احتمالي درج مي نمايد  و  در  صورت فوت  يا حيات  بيمه  شده  از سرمايه  بيمه  بهره مند مي گردند. لازم به ذكر است در صورت عدم تعيين ذينفع در صورت فوت بيمه شده، وراث قانوني ايشان و در صورت عدم تعيين ذينفع در صورت حيات بيمه شده، خود شخص بيمه شده به عنوان ذينفع تعيين مي گردند.

٢.١.٦.٤ حق بيمه: حق بيمه ، وجهي است كه بيمه گذار در مقابل تعهدات بيمه گر مي پردازد. در بيمه هاي عمر اشكال مختلفي براي پرداخت حق بيمه اعم از اوليه، يكجا، پرداخت حق بيمه منظم در فواصل زماني ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه وجود دارد. باتوجه به اينكه بيمه جزء عقود معوض و دو تعهدي مي باشد لذا در همه انواع بيم هها، پرداخت حق بيمه شرط لازم براي جاري شدن تعهدات بيمه گر است و در واقع بدون پرداخت حق بيمه ، تعهدي براي بيمه گر وجود ندارد ( در بيمه نامه هاي عمر و سرمايه گذاري در صورت عدم پرداخت حق بيمه توسط بيمه گذار، تعهدات بيمه گر تا زمان وجود اندوخته سرمايه گذاري معتبر خواهد بود). به عبارتي ديگر حق بيمه وجهي است که بيمه گذار مطابق شرايط قرارداد در وجه بيمه گر پرداخت مي نمايد.

٢.١.٦.٥ سرمايه بيمه: سرمايه، وجهي است كه به عنوان منافع، در بيمه نامه به طور كامل مشخص شده( در بيمه نامه عمر و سرمايه گذاري ريسك حيات وجود ندارد). سرمايه بيمه عمر به دو صورت يكجا و يامستمري قابل پرداخت بوده كه به شكلهاي مختلفي مانند ثابت يا افزايشي تعيين و تعريف مي شود. به عبارتي ديگر سرمايه بيمه، مبلغي است كه در صورت فوت بيمه شده در طي مدت بيمه نامه و يا حيات وي در پايان مدت بيمه نامه در وجه استفاده كننده(گان) پرداخت مي گردد.

٢.١.٦.٦ منافع بيمه نامه در صورت فوت بيمه شده در طي مدت قرارداد (بيمه نامه عمر و سرمايه گذاري): عبارت است از مجموع سرمايه فوت بيمه نامه در هر سال بيمه اي (با احتساب تعديلات) و اندوخته سرمايه گذاري تشكيل شده تا زمان فوت.

٢.١.٦.٧ منافع بيمه نامه در صورت حيات بيمه شده در انتهاي قرارداد(بيمه نامه عمر و سرمايه گذاري): عبارت است از اندوخته سرمايه گذاري بيمه نامه در انتهاي مدت بيمه نامه در بيمه نامه عمر و سرمايه گذاري.

٢.١.٦.٨ ارزش بازخريدي: بهاي واگذاري بيمه نامه در هر زمان را ارزش بازخريدي بيمه نامه گويند که ميزان آن (مطابق با آئين نامه ٦٨ بيمه هاي زندگي و مستمري) معادل ٩٠ درصد اندوخته سرمايه گذاري در سال اول بيمه نامه (و از سال هاي دوم ٩٨ و از سال ششم ١٠٠ درصد اندوخته) بوده كه پس از كسر هزينه هاي محقق شده ،٩٦ ،٩٤ ، تا پنجم به ترتيب معادل ٩٢ مستهلك نشده آتي (هزينه هاي بيمه گري)، محاسبه گشته و مطابق شرايط قرارداد و جدول پيوست در اختيار بيمه گذار قرار مي گيرد.

 ٢.١.٦.٩ بيمه نامه معوق: به بيمه نامه اي اطلاق مي گردد كه متناسب با نحوه پرداخت حق بيمه، از تاريخ سررسيد اولين قسط پرداخت نشده آن گذشته باشد، مشروط بر اينكه اندوخته بيمه نامه روند كاهشي داشته باشد و صفر نباشد.

 ٢.١.٦.١٠ بيمه نامه معلق: به بيمه نامه اي اطلاق مي گردد كه متناسب با نحوه پرداخت حق بيمه ، معوق بوده و مبلغ اندوخته سرمايه گذاري بيمه نامه به صفر رسيده باشد. ضمنا در حالات خاصي نظير شرايط جنگ، پوشش هاي بيمه اي بدون توجه به نحوه پرداخت حق بيمه و اندوخته سرمايه گذاري بيمه نامه معلق خواهد گرديد.

٣ ريسک هاي مرتبط با بيمه هاي عمر

اصولا بيمه هاي عمر و مستمري ها دو نوع ريسک اصلي را در زندگي انسان پوشش مي دهند.

٣.١ فوت ناگهاني و غيرمنتظره(ريسک فوت)

اين ريسک مخصوصًا در مورد فوت سرپرست و نان آور خانواده از اهميت خاصي برخوردار است. در بسياري از خانواده ها، حيات اقتصادي خانواده به وجود نان آور آن وابسته است و با فوت ناگهاني او، اعضاي ديگر از حمايت هاي مادي وي محروم مي شوند، درآمدهاي حاصل از فعاليت و کسب و کار وي قطع مي شود و خانواده تحت شرايط و آسيب هاي سخت اقتصادي و به تبع آن اجتماعي قرار مي گيرند.

٣.٢ طول عمر بيش از حد انتظار (ريسک حيات)

در مقابل خطر فوت، اين خطر قرار دارد که در آن فرد و خانواده، در اثر طول عمر بسيار زياد وي در شرايط سخت اقتصادي و اجتماعي قرار مي گيرند. دليل اين امر آن است که با افزايش سن و رسيدن دوران بازنشستگي و کهولت سن، درآمد افراد کاهش مي يابد و در مقابل، هزينه هاي او نيز به دليل افزايش هزينه هاي درماني ناشي از بيماري ها و مشکلات پيري با افزايش روبروست.

٤ انواع بيمه هاي عمر

براي پوشش ريسك هاي مرتبط براي پوشش دادن ريسک هاي مرتبط با بيمه هاي عمر، معمولا سه نوع بيمه عمر وجود دارد كه در يکي از اين سه طبقه قرار می گيرند.

٤.٢ بيمه عمر به شرط فوت (با پوشش فوت)

در بيمه نامه هاي با پوشش فوت، بيمه گر تنها در صورت فوت بيمه شده طي مدت بيمه نامه، منافع فوت بيمه را پرداخت می نمايد و در قبال زنده بودن فرد تعهدي ندارد.

٤.٣ بيمه عمر به شرط حيات (با پوشش حيات)

در بيمه نامه هاي با پوشش حيات، بيمه گر تنها در صورت حيات بيمه شده در انتهاي مدت بيمه نامه، منافع بيمه نامه را م يپردازد و تعهدي در قبال فوت وي ندارد.

 ٤.٤ بيمه عمر به شرط فوت و حيات (با پوشش توام فوت و حيات يا مختلط)

در بيمه هاي با پوشش توام فوت و حيات، بيمه گر در هر دو صورت (فوت و حيات بيمه شده) متعهد به پرداخت منافع تعيين شده در بيمه نامه مي باشد. در اين بيمه نامه ها که به بيمه هاي مختلط نيز موسومند، در صورت فوت بيمه شده طي مدت بيمه نامه ، بيمه گر سرمايه فوت را پرداخت مي کند و در صورت حيات وي در انتهاي مدت بيمه نامه بيمه گر متعهد به پرداخت سرمايه حيات است.

بيمه هاي عمروسرمايه گذاري از لحاظ ريسك اصلي جزء بيمه هاي به شرط فوت بوده ولي بدليل تشكيل اندوخته سرمايه گذاري، مزاياي فراواني را در دوران حيات براي بيمه گذار يا استفاده كننده(گان) فراهم خواهد آورد.

٥ كاربردها و مزاياي بيمه عمر انفرادي و مستمري ها

با توجه به شرايطي كه افراد و خانواده ها ممكن است در اثر فوت سرپرست خانواده يا رسيدن وي به سن بازنشستگي، متحمل شوند، كاربردهاي بيمه هاي عمر به شرح ذيل معرفي مي گردند:

٥.١ تامين هزينه هاي فوت

به طور كلي با فوت سرپرست خانواده، تعهدات تازه اي براي بازماندگان، اعم از هزينه تدفين و مراسم به خاكسپاري، هزينه هاي درماني و بيمارستاني بيماري احتمالي متوفي، پرداخت قروض، صورتحسا بهاي جاري، ماليات هاي سنگين بر دارايي و ساير هزينه هاي معاش خانواده، از مواردي است كه مي توان با تهيه بيمه عمر آنها را تامين كرد.

٥.٢ تامين مستمري براي بازماندگان پس از فوت

با فوت سرپرست خانواده، بازماندگان، نيازمند يك مقرري ماهانه و مستمر هستند تا هزينه هاي جاري و روزانه خود را تامين كنند. به خصوص وجود فرزندان كمتر از ١٨ سال، عدم اشتغال همسر بيوه، وجود افراد پير يا معلول و نيازمند نگهداري از عواملي هستند كه نياز به وجود مستمري را بعد از فوت فرد در خانواده، تشديد مي كنند. به عنوان مثال، برقراري يك مستمري هرچند ناچيز، براي همسر بيمه شده بعد از فوت وي، اثر بسيار مثبتي در زندگي و شرايط حيات وي خواهد داشت.

٥.٣ تامين در برابر اتفاقات و حوادث ناگوار

در صورت بروز حوادث يا بيماري هاي صعب العلاج براي سرپرست خانواده، هزينه هاي جاري خانواده افزايش يافته و در مواردي تامين معاش نيز ميسر نمي باشد، دراين شرايط براي تامين نيازهاي موجود، پوشش هاي اضافي براي معافيت از پرداخت ح قبيمه، پرداخت سرمايه نقص عضو يا از كارافتادگي دائم و كامل، پرداخت هزين ههاي بيماري هاي صعب العلاج و … طراحي گرديده است كه مي تواند اثر مثبتي بر كاهش هزينه هاي خانواده داشته باشد.

٥.٤ تامين اقساط وام ها و ديون اغلب افراد در طول حيات خود، وام هايي را از بانك ها و موسسات مالي به خصوص براي خريد يا تامين مسكن، دريافت مي كنند كه مورد خريداري شده معمولا تا پرداخت كامل اقساط در رهن بانك خواهد بود، و با فوت فرد، بقيه اقساط را بازماندگان بايد بپردازند كه در صورت عدم پرداخت آن، ممكن است آن دارايي يا خانه مصادره شود كه با وجود بيمه هاي عمر اين تهديد جدي مرتفع خواهد شد.

٥.٥ تامين هزينه تحصيلات

سرمايه ديگري كه با فوت سرپرست خانواده، ممكن است مورد نياز باشد، تامين هزينه تحصيل فرزندان به خصوص در دور ههاي عالي است و بيمه عمر مي تواند سرمايه هايي را در دوره هاي معين در اختيار فرزندان قرار دهد.

٥.٦ تامين سرمايه براي مقاصد خاص

اشخاصي كه قصد دارند پس از فوت، وجوهي از ماترك خود را براي امور خيريه، مانند تاسيس درمانگاه، مدرسه، مسجد و يا رفع نياز مستمندان، اختصاص دهند، مي توانند با استفاده از بيمه عمر اين كار را به انجام برسانند و بيمه گر پس از فوت وي،سرمايه مقرر را يكجا يا به دفعات در اختيار موسسه يا اشخاص تعيين شده قرار خواهد داد.

٥.٧ تامين برخي نارسايي ها در كسب و كار

بيمه هاي عمر با تامين سرمايه مي توانند برخي از زيان هاي پيش بيني نشده يك موسسه را در صورت فوت مدير يا برخي متخصصين كليدي آن مرتفع سازد. همچنين بيمه عمر كاربرد وسيعي در رفع مشكلات يك شريك ناشي از فوت شريك ديگر دارد.

٥.٨ تامين مستمري بازنشستگي

در صورتي كه شخص تا سن بازنشستگي زنده باشد، نيازمند درآمدي ترجيحا به صورت مستمري مي باشد تا بتواند نيازهاي مالي خود مانند هزينه ها ِ ي رو به افزايش درمان بيماري ها را در دوران كهولت سن پوشش دهد. علاوه بر آن در کشورمان به دليل وجود برخي مولفه هاي فرهنگي در خانواده ها، پس از تحصيل و ازدواج فرزندان و تشکيل خانواده و مراودات جديد، هزينه هاي افراد مسن و بازنشسته نه تنها کاهش نيافته بلکه با افزايش نيز روبرو مي شود. در چنين شرايطي فرد بازنشسته و خانواده اش نيازمند حمايت مالي بيشتري هستند.

٥.٩ تامين آتيه فرزندان

در بسياري موارد، والدين ممكن است بخواهند براي آتيه فرزندان خود، برنام هريزي كنند. معمولا پدر و مادري كه خود در سن ٣٠ الي ٤٠ سال قرار دارند، و فرزندانشان در سنين ٥ الي ١٠ سال هستند، در ١٥ الي ٢٠ سال آينده، به يكباره با هزينه هايي روبرو خواهند شد كه تقريبا با دوره بازنشستگي خودشان همزمان است. در آن زمان فرزند(ان( خانواده نيازمند تامين هزينه هاي تحصيلات دانشگاهي، سرمايه اي براي شروع كسب وكار، مبلغ قابل توجهي براي ازدواج و حتي تامين هزينه هاي اوليه زندگي مشترك و مهريه خواهد بود و از سوي ديگر دختر خانواده نيز علاوه بر هزينه تحصيل، هزينه زيادي را براي تامين جهيزيه نيازمند است. تمامي اين موارد كه به عنوان هزينه هاي آتيه فرزندان به عهده خانواده هستند، با خريد بيمه هاي عمر اندوخته ساز به صورت تدريجي، قابل پرداخت است.

٥.١٠ پس انداز با قاعده و سرمايه گذاري منظم مبالغ اندك

معمولا اغلب خانواده ها، به خصوص طبقه متوسط، پس اندازهاي ماهانه اي دارند كه به خودي خود نمي توان از آنها براي خريد يك دارايي با هزينه هاي هنگفت مانند مسكن، اتومبيل يا زمين استفاده كرد. از سوي ديگر جمع آوري اين وجوه توسط خود شخص نيز، مستمر نيست و چه بسا دستخوش وسوسه هاي گوناگون قرار گرفته و خرج مي شود. به همين دليل بسياري از افراد، پس انداز قاعده مند و مطمئن را به پس انداز آزاد و نامرتب ترجيح مي دهند و بيمه هاي عمر يكي از بهترين روش هايي است كه اين وجوه را به شكل كارا و با استفاده از سود مركب براي فرد، پ سانداز و سرمايه گذاري مي كند.

٥.١١ كارايي در سبد هزينه هاي خانواده

معمولا موسسات بيمه براي جمع آوري حق بيمه در سررسيدهاي معين، مشتريان و بيمه گذاران را مطلع مي کنند و اين امر موجب مي شود بيمه گذاران اين وجوه را از درآمد خود کنار بگذارند. وجوهي که در غير اين صورت احتمالا صرف خريد کالاهاي غيرضروري يا صرفا مصرفي مي شود.

 

برای خرید آنلاین بیمه نامه عمرو سرمایه گذاری کلیک کنید

صدور بیمه باربری وارداتی صادراتی

بیمه باربری وارداتی صادراتی

پوشش زیان وارده به کالا

و

بیمه باربری داخلی

پوشش خسارت به حمل کالا

باربری وارداتی صادراتی 300x300 - صدور بیمه باربری وارداتی صادراتی

برای خرید آنلاین بیمه باربری وارداتی صادراتی کلیک کنید

حمل و نقل كالاها يكي از اجزاي لاينفك هر فعاليت تجاري، بازرگاني يا توليدي مي‌باشد. اما آنچه در اين ميان شايان توجه خواهد بود آن است كه حادثه هيچ گاه خبر نمي‌كند و با وجود پيشرفت‌هاي گسترده دانش و فناوري و توسعه زيرساختهاي حمل و نقل، همواره احتمال بروز مخاطرات براي محموله هاي كالاي شما وجود دارد. آن چه آرامش را در لحظه‌هاي بروز خطر براي شما به ارمغان مي‌آورد، برخورداري از يك بيمه باربري (حمل و نقل كالا) با پوشش‌هاي مناسب مي‌باشد.

بيمه باربري از قديمي‌ترين انواع بيمه‌نامه‌هاست كه به موجب آن، شركت بيمه در مقابل مبلغي كه از شما دريافت مي‌كند متعهد مي‌شود، چنانچه در جريان حمل كالا از نقطه اي به نقطه ديگر در نتيجه وقوع خطرهاي موضوع بيمه، كالا تلف شده و يا دچار خسارت گردد، زيان وارده را جبران نمايد.
در همين راستا شركت بيمه پارسيان با ارائه بيمه‌هاي باربري تلاش دارد تا امنيت سرمايه شما را در برابر مخاطرات محتمل و غيرقابل پيش‌بيني فراهم آورد. هدف ما فراهم آوردن خدمات هر چه سريعتر و مطلوبتر براي مشتريان گرامي است.

اگر چه امروزه با پيشرفت جوامع بشری از شدت برخی ريسک ها در جريان حمل و نقل کاسته شده است اما افزايش حجم حمل و نقل محصولات مختلف ريسك هاي بسياري را به بار آورده است. شركت بيمه پارسيان با ارائه بیمه های باربری تلاش دارد تا امنیت سرمایه شما را در برابر ریسک های محتمل و غیر قابل پیش بینی فراهم آورد. هدف ما فراهم آوردن خدمات هرچه سريعتر و مطلوبتر براي مشتريان گرامي است.

انواع بيمه‌هاي باربري، مخاطرات مربوط به حمل و نقل كالا از مبادي مختلف به سرتاسر جهان از طريق دريا، خشكي (زميني)، هوايي و يا تركيبي از اين مسيرها را تحت پوشش قرار مي‌دهد. بيمه‌نامه‌هاي باربري مي‌تواند براي كالاهاي وارداتي، صادراتي، ترانزيت و يا حمل داخلي قابل استفاده باشد و بر حسب نوع كالا و حساسيت آنها در مقابل خطرات گوناگون پوشش‌هاي بيمه‌اي مناسب ارائه مي‌گردد

بیمه باربری به 4 دسته ترانزیت، داخلی ، وارداتی و صادراتی تقسیم می شود که در مقالات بعدی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

 
انواع بیمه های باربری

– وارداتی
– صادراتی
– داخلی
– ترانزیت

بیمه باربری تابع کلوزهایی است بین المللی که مورد توافق و قبول اکثر کشورهای جهان می باشد .

انواع کلوزها یا پوشش های بیمه ای

  • شرایط پوشش یا کلوز A
    کاملترین پوشش های بیمه ای در بیمه باربری مختص این کلوز می باش و بجز خطرات استثناء شده در شرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه ، بصورت ALL RISK می باشد . این پوشش اکثرا برای کالاهایی آسیب پذیر و حساس خریداری می گردد . این پوشش فاقد فرانشیز می باشد .
  • شرایط پوشش یا کلوز B
    پوشش های این کلوزشامل : زلزله ، صاعقه ، آتش فشان ، به دریا افتادن کالا از روی عرشه کشتی، ورود آب دریا به کشتی و انبار ، خسارتهای ناشی از تخلیه و بارگیری کالا ، عدم تحویل یک بسته کامل ، دزدی و دله دزدی ، شکست ، آبدیدگی ، ریزش ، روغن زدگی ، خسارت های ناشی شده از کالاهای مجاور ، چنگک و قلاب زدگی است و خسارت روی داده شامل 3درصد فرانشیز می باشد .
  • شرایط پوشش یا کلوز C
    پوشش این کلوز حادثه وسیله نقلیه ، عدم تحویل یک بسته و آتش سوزی است .
  • خسارت کلی یا TOTAL LOSS

در صورت از بین رفتن کل محموله در یک مرحله بر اثر آتش سوزی یا غرق کشتی و یا سقوط هواپیما مورد استفاده خواهد بود .

استثنائات بیمه های باربری

– خسارات ناشی از سوء عمل ارادی بیمه گذار
– ریزش و نشت عادی ، کسری عادی حجم یا وزن و یا پوسدگی عادی محموله
– عیب ذاتی کالا
– تلف یا آسیب ناشی از تاخیر در حمل کالا
– شورش و بلوا ، اعتصاب ، جنگ
– بسته بندی ضعیف کالا
– و یا سایر موارد استثناء شده در شرایط عمومی بیمه نامه
مدارک لازم جهت اعلام خسارت بیمه های باربری
– اصل بارنامه ، فاکتور ، صورت بسته بندی ، گواهی مبدا و صورتمجلس گمرکی
– تصویر پشت و روی پروانه سبز گمرکی
– اصل بارنامه حمل داخلی
– گزارش بازدید خسارت توسط کارشناس
– قبض انبار گمرکی
– اعلامیه ورود کالا
– و در صورت نیاز اسناد مورد درخواست شرکت بیمه

خلاصه پوشش های  بیمه باربری


خطرات و هزینه های تحت پوشش
A
B
C
ردیف
آتش سوزی
+
+
+
1
انفجار
+
+
+
2
به گل نشستن کشتی یا کرجی
+
+
+
3
زمینگیر شدن Grounding
+
+
+
4
غرق شدن Sinking
+
+
+
5
واژگون شدن Capsize
+
+
+
6
واژگون شدن یا از خط خارج شدن وسیله حمل زمینی Overturning or derailment
+
+
+
7
تصادف یا برخورد کشتی ، کرجی یا وسیله حمل با هر جسم خارجی collision or contacts
+
+
+
8
تخلیه کالا در بندر پناه Discharge of cargo at port of Distress
+
+
+
9
تفدیه زیان همگانی G/A Sacrifice
+
+
+
10
بدر یا ریختن کالا جهت سبک سازی jettison
+
+
+
11
هزینه زیان همگانی G/A SACRIFICE
+
+
+
12
هزینه نجات Salvage Charges
+
+
+
13
مسئولیت متقابل در تصادم Both to balm collision
+
+
+
14
هزینه ارسال کالا به مقصد Forwarding charge
+
+
+
15
هزینه به حداقل رساندن خسارت Minimizing Losses
+
+
+
16
زلزله ، فوران آتشفشان Earthquake – volcanic Eruption
+
+
 
17
شسته شدن کالا از روی عرشه Washings over board
+
+
 
18
ورود آب دریا ، دریاچه یا رودخانه به کشتی ، کرجی ، انبار وسیله حمل کانتینر
، Entry of sea lake or river water in to vessel craft hold container
+
+
 
19
ورود آب دریا ، دریاچه یا رودخانه بوسیله حمل زمینی ، لیفت وان یا محل نگهداری
Entry of sea lake or river wanter in to conveyance , lift van or place of storage
+
+
 
20
زیان کلی مربوط به فقدان ( تلف) هر بسته در جریان حملTotal loss of any package lost over board
+
+
 
21
زیان کلی مربوط به هر بسته که در حین بارگیری یا تخلیه از کشتی ، کرجی ، به دریا بیفتد
Total loss of any package dropped whilst loading on to or unloading from , vessel or craft
+
+
 
22
طوفان Heavy weather
+
 
 
23
راهزن دریائی piracy at sea
+
 
 
24
خسارت های ناشی از فعل یا تقصیر اشخاص ثالث
+
 
 
25
خسارت های ناشی از باران و آفتاب
+
 
 
26
دم کردن
+
 
 
27
خسارت های ناشی از عمل کارکنان کشتی ( باراتری)
+
 
 
28
سرقت Theft
+
 
 
29
عدم تحویل Non delivery
+
 
 
30
سائیدگی و زنگ زدگی
+
 
 
31
نشت Leakage
+
 
 
32
شکست Breakage
+
 
 
33
لب پریدگی ، کج شدن خراشیدگی و ضربه زدگی لک برداشتن
+
 
 
34
خسارات ناشی از چنگک
+
 
 
35
روغن زدگی ، به گل آلوده شدن ، به رنگ و اسید آلوده شدن
+
 
 
36
خسارت ناشی از کالای مجاور ( بو گرفتن برخورد آلودگی )
+
 
 
37
کرم زدگی موش خوردگی- حشره زدگی
+
 
 
38
دله دزدی pilferage
+
 
 
39
ریزش
+
 
 
40
کسری
+
 
 
41

برای خرید آنلاین بیمه باربری وارداتی صادراتی کلیک کنید

برای خرید آنلاین بیمه باربری داخلی کلیک کنید

حمل و نقل كالاها يكي از اجزاي لاينفك هر فعاليت تجاري، بازرگاني يا توليدي مي‌باشد. اما آنچه در اين ميان شايان توجه خواهد بود آن است كه حادثه هيچ گاه خبر نمي‌كند و با وجود پيشرفت‌هاي گسترده دانش و فناوري و توسعه زيرساختهاي حمل و نقل، همواره احتمال بروز مخاطرات براي محموله هاي كالاي شما وجود دارد. آن چه آرامش را در لحظه‌هاي بروز خطر براي شما به ارمغان مي‌آورد، برخورداري از يك بيمه باربري (حمل و نقل كالا) با پوشش‌هاي مناسب مي‌باشد.

بيمه باربري از قديمي‌ترين انواع بيمه‌نامه‌هاست كه به موجب آن، شركت بيمه در مقابل مبلغي كه از شما دريافت مي‌كند متعهد مي‌شود، چنانچه در جريان حمل كالا از نقطه اي به نقطه ديگر در نتيجه وقوع خطرهاي موضوع بيمه، كالا تلف شده و يا دچار خسارت گردد، زيان وارده را جبران نمايد.
در همين راستا شركت بيمه پارسيان با ارائه بيمه‌هاي باربري تلاش دارد تا امنيت سرمايه شما را در برابر مخاطرات محتمل و غيرقابل پيش‌بيني فراهم آورد. هدف ما فراهم آوردن خدمات هر چه سريعتر و مطلوبتر براي مشتريان گرامي است.

اگر چه امروزه با پيشرفت جوامع بشری از شدت برخی ريسک ها در جريان حمل و نقل کاسته شده است اما افزايش حجم حمل و نقل محصولات مختلف ريسك هاي بسياري را به بار آورده است. شركت بيمه پارسيان با ارائه بیمه های باربری تلاش دارد تا امنیت سرمایه شما را در برابر ریسک های محتمل و غیر قابل پیش بینی فراهم آورد. هدف ما فراهم آوردن خدمات هرچه سريعتر و مطلوبتر براي مشتريان گرامي است.

انواع بيمه‌هاي باربري، مخاطرات مربوط به حمل و نقل كالا از مبادي مختلف به سرتاسر جهان از طريق دريا، خشكي (زميني)، هوايي و يا تركيبي از اين مسيرها را تحت پوشش قرار مي‌دهد. بيمه‌نامه‌هاي باربري مي‌تواند براي كالاهاي وارداتي، صادراتي، ترانزيت و يا حمل داخلي قابل استفاده باشد و بر حسب نوع كالا و حساسيت آنها در مقابل خطرات گوناگون پوشش‌هاي بيمه‌اي مناسب ارائه مي‌گردد

بیمه باربری به 4 دسته ترانزیت، داخلی ، وارداتی و صادراتی تقسیم می شود که در مقالات بعدی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

 
انواع بیمه های باربری

– وارداتی
– صادراتی
– داخلی
– ترانزیت

بیمه باربری تابع کلوزهایی است بین المللی که مورد توافق و قبول اکثر کشورهای جهان می باشد .

انواع کلوزها یا پوشش های بیمه ای

  • شرایط پوشش یا کلوز A
    کاملترین پوشش های بیمه ای در بیمه باربری مختص این کلوز می باش و بجز خطرات استثناء شده در ظرایط عمومی و خصوصی بیمه نامه ، بصورت ALL RISK می باشد . این پوشش اکثرا برای کالاهایی آسیب پذیر و حساس خریداری می گردد . این پوشش فاقد فرانشیز می باشد .
  • شرایط پوشش یا کلوز B
    پوشش های این کلوزشامل : زلزله ، صاعقه ، آتش فشان ، به دریا افتادن کالا از روی عرشه کشتی، ورود آب دریا به کشتی و انبار ، خسارتهای ناشی از تخلیه و بارگیری کالا ، عدم تحویل یک بسته کامل ، دزدی و دله دزدی ، شکسات ، آبدیدگی ، ریزش ، روغن زدگی ، خسارت های ناشی شده از کالاهای مجاور ، چنگک و قلاب زدگی است و خسارت روی داده شامل 3درصد فرانشیز می باشد .
  • شرایط پوشش یا کلوز C
    پوشش این کلوز حادثه وسیله نقلیه ، عدم تحویل یک بسته و آتش سوزی است .
  • خسارت کلی یا TOTAL LOSS

در صورت از بین رفتن کل محموله در یک مرحله بر اثر آتش سوزی یا غرق کشتی و یا سقوط هواپیما مورد استفاده خواهد بود .

استثنائات بیمه های باربری

– خسارات ناشی از سوء عمل ارادی بیمه گذار
– ریزش و نشت عادی ، کسری عادی حجم یا وزن و یا پوسدگی عادی محموله
– عیب ذاتی کالا
– تلف یا آسیب ناشی از تاخیر در حمل کالا
– شورش و بلوا ، اعتصاب ، جنگ
– بسته بندی ضعیف کالا
– و یا سایر موارد استثناء شده در شرایط عمومی بیمه نامه
مدارک لازم جهت اعلام خسارت بیمه های باربری
– اصل بارنامه ، فاکتور ، صورت بسته بندی ، گواهی مبدا و صورتمجلس گمرکی
– تصویر پشت و روی پروانه سبز گمرکی
– اصل بارنامه حمل داخلی
– گزارش بازدید خسارت توسط کارشناس
– قبض انبار گمرکی
– اعلامیه ورود کالا
– و در صورت نیاز اسناد مورد درخواست شرکت بیمه

خلاصه پوشش های  بیمه باربری


خطرات و هزینه های تحت پوشش
A
B
C
ردیف
آتش سوزی
+
+
+
1
انفجار
+
+
+
2
به گل نشستن کشتی یا کرجی
+
+
+
3
زمینگیر شدن Grounding
+
+
+
4
غرق شدن Sinking
+
+
+
5
واژگون شدن Capsize
+
+
+
6
واژگون شدن یا از خط خارج شدن وسیله حمل زمینی Overturning or derailment
+
+
+
7
تصادف یا برخورد کشتی ، کرجی یا وسیله حمل با هر جسم خارجی collision or contacts
+
+
+
8
تخلیه کالا در بندر پناه Discharge of cargo at port of Distress
+
+
+
9
تفدیه زیان همگانی G/A Sacrifice
+
+
+
10
بدر یا ریختن کالا جهت سبک سازی jettison
+
+
+
11
هزینه زیان همگانی G/A SACRIFICE
+
+
+
12
هزینه نجات Salvage Charges
+
+
+
13
مسئولیت متقابل در تصادم Both to balm collision
+
+
+
14
هزینه ارسال کالا به مقصد Forwarding charge
+
+
+
15
هزینه به حداقل رساندن خسارت Minimizing Losses
+
+
+
16
زلزله ، فوران آتشفشان Earthquake – volcanic Eruption
+
+
 
17
شسته شدن کالا از روی عرشه Washings over board
+
+
 
18
ورود آب دریا ، دریاچه یا رودخانه به کشتی ، کرجی ، انبار وسیله حمل کانتینر
، Entry of sea lake or river water in to vessel craft hold container
+
+
 
19
ورود آب دریا ، دریاچه یا رودخانه بوسیله حمل زمینی ، لیفت وان یا محل نگهداری
Entry of sea lake or river wanter in to conveyance , lift van or place of storage
+
+
 
20
زیان کلی مربوط به فقدان ( تلف) هر بسته در جریان حملTotal loss of any package lost over board
+
+
 
21
زیان کلی مربوط به هر بسته که در حین بارگیری یا تخلیه از کشتی ، کرجی ، به دریا بیفتد
Total loss of any package dropped whilst loading on to or unloading from , vessel or craft
+
+
 
22
طوفان Heavy weather
+
 
 
23
راهزن دریائی piracy at sea
+
 
 
24
خسارت های ناشی از فعل یا تقصیر اشخاص ثالث
+
 
 
25
خسارت های ناشی از باران و آفتاب
+
 
 
26
دم کردن
+
 
 
27
خسارت های ناشی از عمل کارکنان کشتی ( باراتری)
+
 
 
28
سرقت Theft
+
 
 
29
عدم تحویل Non delivery
+
 
 
30
سائیدگی و زنگ زدگی
+
 
 
31
نشت Leakage
+
 
 
32
شکست Breakage
+
 
 
33
لب پریدگی ، کج شدن خراشیدگی و ضربه زدگی لک برداشتن
+
 
 
34
خسارات ناشی از چنگک
+
 
 
35
روغن زدگی ، به گل آلوده شدن ، به رنگ و اسید آلوده شدن
+
 
 
36
خسارت ناشی از کالای مجاور ( بو گرفتن برخورد آلودگی )
+
 
 
37
کرم زدگی موش خوردگی- حشره زدگی
+
 
 
38
دله دزدی pilferage
+
 
 
39
ریزش
+
 
 
40
کسری
+
 
 
41

برای خرید آنلاین بیمه باربری داخلی کلیک کنید

صدور بیمه درمان تکمیلی گروهی

بیمه درمان تکمیلی گروهی

با توجه به گسترش امکانات بیمه درمان تکمیلی پوشش مناسبی برای رفع نگرانیهای جدی بیمه گذاران و امکان خوبی برای تامین بخش مهمی از هزینه های مازاد بیمه شدگان در زمان بروز بیماریها و حوادث می باشد.

درمان تکمیلی 300x300 - صدور بیمه درمان تکمیلی گروهی

 

با توجه به گسترش امکانات و تکنولوژی جدید درمانی و افزایش روز افزون هزینه های پزشکی، بیمه درمان تکمیلی پوشش مناسبی برای رفع نگرانیهای جدی بیمه گزاران و امکان خوبی برای تامین بخش مهمی از هزینه های مازاد بر تعرفه های بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و … بیمه شدگان در زمان بروز بیماریها و حوادث می باشد.

پوششهای اصلی

  1. جبران هزینه جراحی و بستری شدن در بیمارستان (عمومی و تخصصی )
  2. پاراکلینیکی نوع اول
  3. پاراکلینیکی نوع دوم
  4.  پاراکلینیکی نوع سوم
  5.  اعمال جراحیهای زایمان طبیعی و سزارین
  6. رفع عیوب انکساری چشم و لیزر درمانی

پوششهای اضافی

     1. جبران هزینه های دارو و ویزیت

     2.خدمات آزمایشگاهی

     3. فیزیوتراپی

     4. سمعک

     5. عینک و لنز طبی

     6. خدمات دندانپزشکی

     7. جبران هزینه های نازایی و ناباروری

     8. اعضای طبیعی بدن

از دیگر مزایای این نوع بیمه نامه انتخاب آزادانه بیمه شدگان برای استفاده از مراجع درمانی طرف یا غیر طرف قرارداد بیمه گر میباشد.
میزان حق بیمه ماهانه سرانه هر بیمه شده بستگی کاملی به سقف و نوع تعهدات و تعداد بیمه شدگان دارد.
در بیمه های درمان تکمیلی بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه اضافی فرانشیز تعهدات بیمارستانی و جراحی و زایمان و یا کلیه پوشش های بیمه ای را تا 10% کاهش دهد.

چرا بیمه پارسیان؟

شركت بيمه پارسيان ضمن آگاهي از نگراني بيمه شدگان با ارائه پوشش بيمه درمان تلاش نموده تا حداقل، دغدغه هزينه هاي درمان را از دوش بيماران و خانواده های ایشان بردارد.
بيمه پارسيان در حال حاضر و در سراسر كشور با بيش از 991 مركز درماني شامل بيمارستان ها، كلينيك ها و مراكز تصوير برداري قرارداد همكاري داشته و بيمه شدگان با ارائه معرفينامه از شركت بيمه پارسيان مي توانند از خدمات اين مراكز بهره مند شوند. بديهي است بيمه شدگان در انتخاب هر يك از بیمارستان های كشور آزاد بوده و مي توانند مستقيماً به هر بيمارستاني كه تمايل دارند، مراجعه كرده و پس از تسويه حساب و پرداخت هزينه هاي درماني خود، مدارك پزشكي و صورتحسابهاي مربوطه را به شركت بيمه پارسيان تحويل داده، و هزينه هاي درماني پرداخت شده را طبق شرايط بيمه نامه دريافت دارند.

 

صدور انواع بیمه حوادث

بیمه حوادث

بیمه حوادث گروهی 2 300x300 - صدور انواع بیمه حوادث

برای خرید آنلاین بیمه حوادث کلیک کنید

یکی از قدیمی ترین بیمه ها بیمه حوادث است. در قرون وسطی جوامع صنفی مانند شرکتهای تعاونی امروزی در موقع بروز حادثه به افراد خود کمک و یاری می نمودن و خسارت آنان را نیز جبران می کردند.مثلا اگر یکی از اعضاء فوت می گردد به بازمانده او کمک مالی می شد و یا اگر شخصی به علت حادثه ناشی از کار دچار از کارافتادگی می گردید سایر اعضا،صنف مبلغی به وی می پرداختند. انقلاب صنعتی اروپا در قرن نوزدهم میلادی باعث پیشرفت سریع این نوع  از بیمه گردید.بیمه های حوادث به مرور تکامل یافت تا اینکه امروزه پوشش اصلی بیمه های حوادث شامل فوت ، نقص عضو و ازکارافتادگی دائم می باشد.

تعریف حادثه 

هر واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده بروز کرده و منجر به جرح ، نقص عضو ، ازکارافتادگی و یا فوت بیمه شده  گردد.

تعریف ییمه حوادث

بیمه نامه حوادث یکی از انواع بیمه نامه های اشخاص می باشد که بیمه شده را در مقابل خطرات ناشی از حوادث پوشش می دهد که در صورت فوت بیمه شده از کل سرمایه بیمه به ذینفع بیمه شده پرداخت می گردد .

در صورت بروز از کارافتادگی کلی و دائمی ناشی از حادثه نیز صد در صد سرمایه بیمه به بیمه شده پرداخت می گردد .

در صورت بروز نقص عضو و یا از کارافتادگی جزثی و داثمی ناشی از حادثه درصدی از سرمایه بیمه به شخص بیمه شده پرداخت می گردد. جبران هزینه های پزشکی ناشی از حاذثه نیز یکی دیگر از پوششهای قابل اراثه  در این بیمه نامه می باشد.

تعریف نقص عضو و از کار افنادگی 

عبارتست از تغییر ماهیت عضوهای بدن به طور مختلف که اهم انها عبارتند از کوتاه شدن و قطع جزئی و یا کلی از عضو بدن از نظر بیمه حوادث نقص عضو و از کارافتادگی جزئی محدود به عضو هر یک از اعضا، بدن بیمه شده است مثلآ نقص عضو یک دست یا یک بند  انگشت.

نقص عضو و از کارافتادگی کلی محدود است به نقص عضو قطعی دو عضو اصلی بدن مانند دو دست ، دو پا . دو چشم ، یک دست و یک پا،یک دست و یک چشم و یک چشم ویک پا.

تعریف بیمه هزینه پزشکی در بیمه نامه حوادث

هزینه پزشکی عبارت است از هزینه های سرپائی و بیمارستانی که در صورت تحقق خطرات موضوع  بیمه نامه ، بیمه شده مستقیما در مقابل دریافت خدمات درمانی متحمل می گردد.

هزینه های پزشکی قابل پرداخت توسط بیمه گر

  1. هزینه پزشکی قابل پرداخت توسط بیمه گر عبارت است از مبلغ مندرج در صورت حساب درمانی مربوطه و یا حداکثرهزینه پزشکی مورد تعهد بیمه گر هر کدام که کمتر باشد .
  1. هزینه پزشکی که بیمه شده ظرف مدت دو سالی از تاریخ تحقق خطر تحت پوشش برای هر حادثه موضوع بیمه متحمل شده است .

نکته :

  1. بیمه گر می تواند به تشخیص خود مدارک پزشکی بیمه شده را بررسی نماید و در مورد چگونگی درمان و معالجه بیمه شده تحقیق بعمل آورد
  2. مجموعه حوادثی که ظرف مدت هفت روز متوالی اتفاق می افتد . یک حادثه محسوب می گردد .
  3. هزینه مسافرت بیمه شده به منظور معالجه در مواردیکه طبق تشخیص پزشک معالج جنبه اورژانس داشته و یا امکان معالجه در منطقه نباشد، قابل پرداخت می باشد.
  4. بیمه شده هنگام رانندگی در صورت نداشتن گواهینامه مجاز و معتبر تحت پوشش نمی باشد .

تعریف بیمه غرامت روزانه عمومی بیمه نامه حوادث

  1. از کارافتادگی موقت به مفهوم از دست دادن موقت توانایی جسمی و یا روحی بیمه شده است که در اثر تحقق خطرموضوع بیمه به تشخیص پزشک ، بیمه شده را از انجام وظایف شغلی باز می دارد .
  1. غرامت روزانه عمومی عبارت است از مبلغی که در ایام از کارافتادگی موقت بیمه شده به علت تحقق خطر موضوع بیمه به وی پرداخت می گردد .

تعهد بیمه گر در مورد پرداخت غرامت روزانه

  1. تعهد بیمه گر در مورد غرامت روزانه عمومی در صورتی است که حادثه در مدت اعتبار بیمه نامه تحقق یافته و حداکثرظرف مدت یکسال از تاریخ وقوع حادثه منجر به از کارافتادگی موقت بیمه شده گردد.  بیمه گر پس از انقضاء ، مدت یاد هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت غرامت موضوع این بیمه نامه نخواهد داشت.
  1. بیمه گر درصورتی غرامت روزانه عمومی را پرداخت خواهد کرد که از کارافتادگی موقت به تایید پزشک معتمد بیمه گر رسیده باشد .
  2. تعهد بیمه گر در خصوص غرامت روزانه عمومی از ششمین روز از کارافتادکی موقت شروع و حداکثر به مدت یکصد و هشتاد روز ادامه خواهد داشت .
  3. چنانچه از کار افتادگی موقت موجب بستری شدن بیمه شده در بیمارستان گردد تعهد از چهارمین روز از کارافتادگی شروع و حداکثر به مدت همان یکصد و هشتاد روز ادامه خواهد داشت .

بیمه شده هنگام رانندگی در صورت نداشتن گواهینامه مجاز و معتبر تحت پوشش نمی باشد .

سایر شرایط

مجموعه حوادثی که ظرف مدت هغت روز متوالی اتفاق می افتد یک خطر محسوب می گردد .

تعریف: بیمه غرامت روزانه بستری شدن در بیمارستان بیمه نامه حوادث

  1. از کارافتادگی موقت به مفهوم از دست دادن موقت توانایی جسمی و یا روحی بیمه شده است که در اثر تحقق خطرموضوع بیمه به تشخیص پزشک ، بیمه شده  را از انجام وظایف شغلی باز می دارد .
  1. غرامت روزانه بستری شدن بیمه شده در بیمارستان عبارت است از مبلغی که در ایام بستری شدن بیمه شده دربیمارستان به علت تحقق خطر موضوع بیمه به وی پرداخت می گردد

تعهد بیمه گر در مورد پرداخت غرامت روزانه بستری شدن در بیمارستان

  1. تعهد بیمه گر در مورد پرداخت غرامت روزانه بستری در بیمارستان در صورتی است که حادثه در مدت بیمه نامهتحقق یافته و حداکثر ظرف مدت یک سالی از تاریخ موقوع حادثه منجر به از کارافتادگی موقت بیمه گر گردد . بیمه گرپس از انقضا مدت یاد شده هیچگونه تعهدی نسبت به پرداخت غرامت موضوع این بیمه نامه نخواهد داشت .
  1. تعهد بیمه گر از چهارمین روز بستری شدن بیمه شده در بیمارستان شروع و به مدت 90 روز ادامه خواهد یافتبیمه شده هنگام رانندگی در صورت نداشتن گواهینامه مجاز و معتبر تحت پوشش نمی باشد .

خطرات بیمه شده

تحقق خطرات زیر نیز جزو تعهدات بیمه گر محسوب می گردد:

الف- غرق شدن، مسمومیت، تاثیر گاز، بخار یا مواد خورنده مانند اسید.

ب- ابتلا به هاری، کزاز و سیاه زخم.

ج- دفاع مشروع بیمه شده.

د- اقدام به نجات اشخاص و اموال خطر.

تغییرخطر

هرگاه در جریان مدت بیمه، در شغل یا فعالیت های دیگر بیمه شده تغییری حاصل شود، بیمه شده یا بیمه گذار موظفند بیمه گر را از تغییرات حاصل، حداکثر ظرف مدت ده روز آگاه سازند.

در صورت تغییر خطر، بیمه گر حق بیمه متناسب برای مدت باقیمانده پیشنهاد می نماید. در صورتی که طرفین نتوانند در میزان حق بیمه تعدیل شده توافق نمایند هر یک از طرفین حداکثر ظرف مدت ده روز می توانند بیمه نامه را فسخ نمایند.

اصل حسن نیت

بیمه گذار و بیمه شده مکلف اند با رعایت دقت و صداقت در پاسخ به پرسشهای بیمه گر کلیه اطلاعات راجع به موضوع بیمه را در اختیار بیمه گر قرار دهند .

اگر بیمه گذار و بیمه شده در پاسخ به پرسش بیمه گر عمدآ از اظهار مطلبی خودداری نمایند و یا عمدآ بر خلاف واقع اظهار بنمایند ، بیمه نامه باطل و بلااثر خواهد بود ولو مطلبی که کتمان شده و یا بر خلاف واقع اظهار شده ، هیچگونه تاثیری در وقوع حادثه نداشته باشد . در این صورت نه فقط وجوه پرداختی بیمه گذار مسترد نخواهد شد ، بلکه بیمه گر می تواند مانده حق بیمه را نیز مطالبه نماید.

استثنائات

موارد زیر و یا تحقق خطر ناشی از آن از شمول تعهدات بیمه گر خارج است .

الف – خود کشی و یا اقدام به آن .

ب- صدمات بدنی که بیمه شده عمدآ موجب آن می شود .

ج- مستی و یا استعمال هرگونه مواد مخدر و یا داروهای محرک بدون تجویز پزشک .

د- ارتکاب بیمه شده به اعمال مجرمانه اعم از مباشرت ، مشارکت و یا معاونت در آن

ه- هر نوع دیسک و یا فتق بیمه شده

و- انواع بیماری

ز- ابتلا به جنون بیمه شده مگر آنکه ابتلا به جنون ناشی از تحقق خطر موضوع این بیمه باشد .

ح- فوت بیمه شده به علت حادثه عمدی از طرف ذینفع ( اعم از مباشرت ، مشارکت و یا معاونت) در این صورت بیمه گر منحصرآ متعهد به پرداخت سهم سایر افراد ذینغع در سرمایه بیمه خواهد شد .

ط- حوادث ناشی از رانندگی توسط شخص بیمه شده در صورتیکه بیمه شد. دارای گواهینامه معتبر و متناسب با نوع وسیله نقلیه مورد استفاده نباشد .

خطراتی که فقط با موافقت کتبی بیمه گر و پرداخت حق بیمه اضافی قابل پوشش است .

الف – جنگ ، شورش ، انقلاب ، بلوا ، اعتصاب ، قیام ، آشوب ،کودتا و اقدامات احتیاطی مقامات نظامی و انتظامی

ب- زمین لرزه ، آتشفشان و فعل و انفعالات هسته ای

ج – ورزشهای رزمی و حرفه ای ، شکار ، سوارکای ، قایقرانی ، هدایت و یا سرنشینی اتومبیل کورسی ( مسابقه ای )، هدایت و یا سرنشینی هلیکوپتر ( به استثنا، هلیکوپتر نظامی )، غواصی ، پرش با چتر نجات ( به جز سقوط آزاد) و هدایت کایت یا سایر وسایط پرواز بدون موتور هدایت موتور سیکلت دنده ای ، هدایت و یا سرنشینی هواپیمای آموزشی ، اکتشافی ، غیر تجاری

حوادث دفترچه ای

حوادث دفترچه ای جهت تسهیل در امر صدور و بازاریابی به صورت دفترچه های سه برگی با سرمایه های 50.000.000 ، 70.000.000 ، 100.000.000 ریال با حق بیمه های ثابت چاپ گردیده اند تا به راحتی در دسترس مشتریان قرارگیرد .بیمه  نامه های دفترچه ای می بایست در پایان روز در اختیار واحد مدور مربوطه قرار گیرد تا ثبت سیستم شود.

در حوادث دفترچه ای اگر شغل بیمه شده دارای طبقه خطر ١ ، ٢ یا ٣ باشد ،آنگاه طبقه خطر شغلی باید حوادث دفترچه ای یک  انتخاب شود.و در صورتیکه طبقه خطر ۴ و ۵ باشد حوادث دفترچه ای دو انتخاب میگردد. لازم به ذکر است که در هنگام ورود اطلاعات ،با ورود نام شغل بیمه شده ، طبقه خطر شغلی مناسب به صورت اتوماتیک انتخاب میگردد .

برای خرید آنلاین بیمه حوادث کلیک کنید

 

بیمه درمان مسافرتی

بیمه درمان مسافرتی

(مسافرین عازم به خارج از کشور)

بیمه مسافرتی جهت آن دسته از اشخاصی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند تحت پوشش بیمه ای قـرار می گیرند.

ضمنا بیمه پارسیان به دارندگان حساب بانک پارسیان و سهامداران معادل 10 درصد تخفیف ارائه میدهد.

بیمه درمان مسافرتی 2 300x300 - بیمه درمان مسافرتی

برای خرید آنلاین بیمه درمان مسافرتی کلیک کنید

مزايا

الف) پوشش ها و مزاياي شخصي

1- هزينه هاي پزشکي و بستري در بيمارستان در خارج از کشور

در صورت بروز بيماري يا صدمات جسماني بيمه شده در خارج از کشور محل اقامت وي» شرکت امداد رسان« هزينه هاي معمول، متداول، لازم و معقول بستري در بيمارستان، جراحي، معاينات پزشکي و داروي تجويزي از سوي پزشک بيمه شده را، در مدت اعتبار و تا سقف مبلغ مندرج در بيمه نامه تقبل خواهد نمود.

گروه پزشکي شرکت امدادرسان براي نظارت بر ارايه درمان شايسته به بيمه شده با مرکز درماني و پزشکان معالج تماس هاي تلفني لازم را برقرار خواهد نمود.

فرانشيز:  25يورو در هر مورد خسارت است (به استثناي صدمات جسماني و يا بستري شدن در بيمارستان بيش از 24 ساعت)

بيمه شده با توجه به منطقه سفر و ميزان حق بيمه پرداختي، مي تواند يکي از پوششهاي ذيل را خريداري نمايد:

-پوشش هزينه هاي پزشکي تا سقف 50000 يورو براي کليه کشورهاي جهان

-پوشش هزينه هاي پزشکي تا سقف 30000 يورو و 50000 يورو براي کليه کشورهاي اروپايي

-پوشش هزينه هاي پزشکي تا سقف 10000 يورو براي کشورهاي حوزه خليج فارس، ترکيه، خاورميانه و آفريقا

 

2- جابه جايي يا بازگرداندن بيمه شده به کشور در طول سفر در اثر بروز بيماري يا حادثه

در صورت بروز حادثه يا بيماري ناگهاني بيمه شده» شرکت امدادرسان« نسبت به انتقال وي به يک مرکز درماني مجهز و يا بازگرداندن وي به کشور محل اقامتش اقدام خواهد نمود. با توجه به موقعيت يا وخامت حال بيمه شده گروه پزشکي» شرکت امددرسان «در مورد مراکز درماني اي  ، که بايد بيمه شده به آن انتقال يابد و يا لزوم بازگرداندن وي به کشورش تصميم گيري خواهد نمود . سپس گروه پزشکي» شرکت امدادرسان« طي تماس هاي تلفني لازم با مراکز درماني و پزشکان معالج بيمه شده در مورد انتقال يا بازگرداندن وي با مناسبترين وسيله، تصميم گيري مي نمايد

در مورد حوادث جزيي و يا بيماري هايي که به صورت سرپايي مداوا مي شوند و به اعتقاد گروه پزشکي » شرکت امدادرسان « بازگشت بيمه شده به کشورش مورد نياز نباشد، انتقال وي به مکاني که کمک هاي پزشکي کافي در دسترس باشد، به وسيله آمبولانس يا ساير وسايل نقليه انجام خواهد گرديد.

3- پرداخت هزينه هاي فوري دندانپزشکي

» شرکت امدادرسان «در صورت نياز، هزينه هاي فوري دندانپزشکي را به بيمه شده در خارج از کشور محل اقامت وي تا سقف 400 يورو در بيمه نامه 50000 يورويي، تا سقف 200 يورو در بيمه نامه 30000 يورويي و تا سقف 150 يورو در بيمه نامه 10000يورويي پرداخت مي نمايد.

فرانشيز: 25 يورو در هر مورد خسارت دندانپزشکي است. اين هزينه ها به معالجه دندان درد، درمان عفونت و کشيدن دندان محدود مي گردد.

4- بازگشت اعضاي بلافصل خانواده همراه بيمه شده به کشور

به محض بستري شدن بيمه شده به دليل بيماري ناگهاني و يا حادثه به مدت بيش از 10 روز و يا فوت وي» شرکت امدادرسان « هزينه بازگشت يک نفر از اعضاي بلافصل خانواده همراه بيمه شده به کشور مبدا )محل اقامت( را در صورت عدم توانايي به سفر با وسيله نقليه شخصي خود و يا وسيله نقليه اي که در ابتداي سفر مورد استفاده قرار گرفته بود، تقبل خواهد نمود.

5- بازگرداندن جسد متوفي

در صورت فوت بيمه شده » شرکت امدادرسان «  تمهيدات لازم براي انتقال و بازگرداندن جسد وي را اتخاذ نموده و هزينه هاي مربوط به انتقال جسد بيمه شده به کشور محل اقامت وي را تقبل مي نمايد.

تبصره: پرداخت هزينه هاي مربوط به خاکسپاري يا مراسم ترحيم از اين پوشش مستثني مي باشد.

6- سفر اضطراري يکي از اعضاي بلافصل خانواده

در صورتي که بيمه شده به علت حوادث يا بيماري مشمول اين بيمه نامه، بيشتر از 10 روزدر بيمارستان بستري شود» شرکت امدادرسان « مخارج انتقال يکي از اعضاي بلافصل خانواده وي را از کشور محل اقامت بيمه شده، از جمله هزينه رفت و برگشت به محل بستري شدن و مخارج اقامت تا سقف 85 يورو براي هر روز، حداکثر به مدت 10 روز و تا مبلغ 850 يورو پرداخت خواهد نمود.

7- بازگشت اضطراري به کشور به دليل فوت يکي از اعضاي نزديک خانواده

هنگامي که بيمه شده به دليل فوت يکي از اعضاي خانواده (تا بستگان درجه دوم) خود ناچار به توقف سفر شود، چنانچه وي قادر به سفر با وسيله نقليه شخصي خود و يا وسيله نقليه اي که براي سفر اجاره شده است، نباشد. “شرکت امدادرسان “هزينه سفر او به کشور محل اقامتش را پرداخت خواهد نمود. بيمه شده مي بايست دلايل، اسناد يا گواهي هايي که موجب توقف سفر وي شده است(گواهي فوت) را به «شرکت امدادرسان» ارایه نماید.

8- تحويل دارو

» شرکت امدادرسان «هزينه هاي ارسال اضطراري دارو در صورت فقدان آن در محل اقامت بيمه شده در خارج از کشور (مقصد بيمه نامه) را، در صورتي که توسط پزشک معالج وي حتي پيش از سفر تجويز شده باشد، پرداخت خواهد نمود.

9- ارسال پيام ها و اطلاعات مراجع درماني در مواقع اضطراري

«شرکت امدادرسان» مسئوليت ارسال پيام هاي اضطراري بيمه شده را در ارتباط با حوادث مشمول پوشش اين بيمه نامه بر عهده خواهد گرفت. به تقاضاي بيمه شده» شرکت امدادرسان «اطلاعات عمومي مراجع درماني نظير نام پزشکان، متخصصين، دندانپزشکان يا پيراپزشکان نزديک به محل، نشاني بيمارستانها، مراکز پزشکي، داروخانه ها و آمبولانس ها را به استثناي مراکز تشخيص درماني در اختيار بيمه شده قرار خواهد داد.

10- حواله تضميني وجوه نقد

«شرکت امدادرسان» وجوه مربوط به هر نوع وثيقه قانوني از جانب بيمه شده تا سقف حداکثر 850يورو را حواله خواهد نمود. بيمه شده مي بايست مبلغ مورد تقاضا را از قبل در دفاتر رسمي. » شرکت امدادرسان « در ايران به صورت چک بانکي، حواله يا پول نقد به سپرده گذارد.

11- حواله وجه نقد

چنانچه بيمه شده در طول مسافرت به خارج از کشور در نتيجه سرقت، مفقود شدن بار، بيماري يا حادثه (که مي تواند از طريق مدارك مربوطه نظير رسيد، تاييديه، شکوائيه رسمي و… به اثبات برسد) پول نقد خود را از دست بدهد «شرکت امدادرسان» به شرط سپرده گذاري مبلغ مورد تقاضا در قالب چک بانکي، حواله يا پول نقد در دفتر رسمي خود در ايران نسبت به حواله حداکثر 850 يورو اقدام خواهد نمود.

12- فقدان گذرنامه، گواهينامه رانندگي و شناسنامه در خارج از کشور

در صورت فقدان گذرنامه، گواهينامه رانندگي و شناسنامه بيمه شده در خارج از کشور محل اقامت دائم بيمه شده و در منطقه تحت پوشش بيمه نامه » شرکت امدادرسان « ، هزينه هاي لازم براي تهيه گذرنامه، گواهينامه رانندگي، شناسنامه المثني و يا مدارك کنسولي مشابه تا سقف200 يورو را تقبل خواهد نمود.

13- معاضدت حقوقي

» شرکت امدادرسان «هزينه هاي دفاع قانوني در مقابل اشخاص ثالث در دعاوي کيفري و مدني ناشي از حوادث رانندگي در خارج از کشور (در منطقه تحت پوشش بيمه نامه) را تا سقف حداکثر 1500يورو يا معادل آن (به ارز کشور مورد دعوي) پوشش خواهد داد.

ب : پوشش ها و مزاياي مربوط به بار همراه مسافر

پرداخت هزينه هاي مربوط به بار و مايملک شخصي بيمه شدگان مطابق فهرست مندرج در بند ب براساس شرايط زير صورت مي گيرد:

تذکر مهم : اصل تاييديه حمل بار يا شکواييه مويد وقوع فقدان يا حادثه براي بار در کليه موارد مي بايست به «شرکت امدادرسان» ارايه شود.

1- جبران خسارت فقدان بار تحويلي به هواپيما

در صورت فقدان بار ثبت شده توسط شرکت هواپيمايي حامل » شرکت امدادرسان« علاوه بر خسارتي که حامل ملزم به پرداخت آن است، ما به التفاوت آن را تا سقف حداکثر 200 يورو براي مجموعه بار و لوازم تحويل شده به هواپيما به بيمه شده پرداخت خواهد نمود. به همين منظور بيمه شده بايد فهرستي از مشخصات و محتويات، از جمله قيمت و تاريخ خريد تخميني هر قلم کالا و هم چنين ميزان خسارت پرداختي توسط شرکت حامل را به «شرکت امدادرسان»  ارايه نماید.

پرداخت خسارت براساس روش توصيه شده به وسيله سازمان هاي بين المللي حمل بار محاسبه خواهد شد.

حداقل زمان لازم براي مفقود دانستن دايم بار همراه مسافر، توسط شرکت حامل تعيين مي شود و از 21 روز کمتر نمي باشد. پول، جواهرات، کارتهاي اعتباري و نقدي و هرگونه سند از شمول اين تعهد مستثني مي باشند.

2- جبران خسارت تاخير در ورود بار همراه مسافر

در صورتي که بار همراه مسافر ثبت شده باشد» شرکت امدادرسان «  هزينه تاخير در ورود بار همراه وي را مشروط به آن که شرکت هواپيمايي مربوطه وابسته به«ياتا» باشد، پس از گذشت حداقل 6 ساعت تاخير، براي خريد ملزومات اساسي حداکثر تا سقف 100يورو پوشش مي دهد.

در کليه موارد، اسناد مويد وقوع حادثه که به تاييد شرکت هواپيمايي مربوطه رسيده باشد، مي بايست منضم به درخواست بيمه شده باشد.

3- يافتن و ارسال بار و ملزومات شخصي

«شرکت امدادرسان» راهنمايي هاي لازم در خصوص نحوه گزارش سرقت يا فقدان بار و ملزومات شخصي را به بيمه شده ارايه نموده و براي يافتن آن همکاري خواهد نمود. در صورت يافته شدن ملزومات مذکور، شرکت حمل کننده انتقال آن را به مقصد مورد نظر بيمه شده يا کشور محل اقامت وي بر عهده خواهد گرفت. در اين صورت بيمه شده متعهد به عودت خسارت دريافتي در زمينه فقدان بار براساس اين بيمه نامه خواهد بود.

ج : پوشش تاخير در حرکت

پس از خروج بيمه شده از ايران و شروع اعتبار بيمه نامه ، در صورتي که وسيله نقليه عمومي مورد استفاده بيمه شده حداقل 6 ساعت تاخير حرکت داشته باشد» شرکت امدادرسان « به شرط ، ارايه نسخه اصلي صورت حساب هاي مربوطه، هزينه هاي اضافي تقبل شده به دليل اين تاخير )از قبيل هزينه هاي حمل و نقل، اقامت در هتل و همچنين غذا( تا سقف هاي مندرج در موارد زير را به وي جبران خواهد نمود:

  1. در صورتي که تاخير بيش از 6 ساعت باشد، تا سقف 45يورو .
  2. در صورتي که تاخير بيش از 12 ساعت باشد، تا سقف 45 يورو اضافه بر بند يک.
  3. در صورتي که تاخير بيش از 18 ساعت باشد، تا سقف 45 يورو اضافه بر بند دو.
  4. در صورتي که تاخير بيش از 24 ساعت باشد، تا سقف 45 يورو اضافه بر بند سه.

حداکثر سقف تعهد بابت کليه موارد فوق 180 يورو مي باشد، هرگونه تاخير ناشي از اعتصاب کارکنان شرکت هواپيمايي فرودگاههاي مبدا و مقصد و يا شرکت هاي خدماتي طرف قرارداد آن ها و همچنين تاخيرهاي مربوط به پروازهاي چارتر و غير عادي از اين تعهد مستثني مي باشند. شراط و محدوديتهاي مربوط به بند ج (تاخير در حرکت) عبارتند از:

1- پيش از آنکه درخواست خسارتي به موجب اين بخش از بيمه نامه مورد بررسي قرار گيرد، بيمه شده مي بايست تاييديه کتبي در مورد تاريخ و زمان حرکت و دلايل تاخير را از شرکت حامل يا نمايندگان آن ها دريافت نمايد.

2- خسارت هاي مربوط به اين بخش از تعهدات از زماني که به موجب تاييديه رزرو جا، براي حرکت بيمه شده مقرر بوده است محاسبه خواهد گرديد.

وظايف بيمه گذار

1- در صورت بروز هرگونه خسارت، مسئوليت» شرکت امدادرسان« .مشروط به تقاضاي بيمه شده نسبت به غرامت يا منافعي است که تابع شرايط اين بيمه نامه باشد.

2- در صورت بروز هرگونه خسارت ناشي از اين بيمه نامه، بيمه شده موظف است:

الف- هرگونه تمهيدات لازم براي به حداقل رساندن خسارت را اتخاذ نمايد.

ب- ضمن تماس تلفني در اسرع وقت با» شرکت امدادرسان « از طريق شماره هاي مرکز پاسخگويي 24 ساعته که در برگه بيمه نامه درج شده است، خسارت را اعلام و منافع مورد نياز را مشخص نمايد.

ج- کليه اطلاعات مربوطه شامل نام کامل بيمه شده ،شماره و تاريخ اعتبار بيمه نامه ،شماره گذرنامه ،نشاني محل اقامت در خارج از کشور و شماره تماس ، شرح مختصر حادثه ، بيماري و نوع کمک مورد درخواست را در اختيار. » شرکت امدادرسان « قرار دهد

د- هيچ گونه مسئوليتي را در قبال تعهدات بيمه گر نپذيرد.

ه- .در موارد بستري ،حداکثر ظرف مدت 168 ساعت (هفت روز) از زمان بستري شدن و يا مشاوره پزشکي و قبل از ترخيص ،مراتب به شرکت امداد رسان اعلام گردد.خسارت اعلام شده پس از اين مهلت ، منتفي تلقي شده و مورد قبول شرکت کمک رسان نخواهد بود

و- در تمام موارد ،شرکت کمک رسان با موافقت پزشک معالج ،تاريخ و نوع وسيله حمل را تعيين مي کند.حمل و نقل پزشکي و يا بازگردانيدن به کشور با آمبولانس هوايي محدود به حمل داخل يک قاره است. زمانيکه شرکت کمک رسان ، هزينه حمل و نقل بيمه شده را پرداخت مي نمايد ، بيمه شده مي بايست قسمتي از بليط خود را که از آن استفاده نشده است به شرکت کمک رسان واگذار نموده و يا معادل ريالي آن را پرداخت نمايد.

3- در صورتي که هر يک از خدمات منافع مشمول اين بيمه نامه قبلا تحت پوشش بيمه ديگري قرار گرفته باشد «شرکت امدادرسان» مسئوليتي در قبال آن نخواهد داشت.

4- «شرکت امدادرسان» هرگونه هزينه اي را که از پيش مورد تصويب قرار نگرفته، جبران ننموده و يا جبران آن را مورد بررسي قرار نخواهد داد

5- بيمه گذار مي بايست از هر عملي که اقدام شرکت کمک رسان را عليه مسئول حادثه (در صورت وجود) مشکل و نامقدور مي سازد خودداري نمايد.

6- بيمه گذار مي بايست کليه مدارك و مستندات لازم را براي بازيافت خسارت از منابع مربوطه ،تهيه و در اختيار شرکت کمک رسان قرار دهد.

7- تيم پزشکي و يا نمايندگان شرکت کمک رسان بايد به بيمه شده دسترسي داشته باشند تا بتوانند از اوضاع وي ارزيابي دقيق به دست آورند.در صورتي که اين دسترسي وجود نداشته باشد و يا از آن ممانعت شود (مگر در موارد قابل قبول) بيمه شده مشمول خدمات نخواهد بود.

هزينه هاي از پيش تصويب شده مي بايست شامل خسارت دريافتي از «شرکت امدادرسان» پیش از ارسال رسيدهاي رسمي و نامه حاوي دلايل و شرايط عدم دريافت مستقيم هزينه هاي ادعايي «خدمات از شرکت امددرسان» باشد.

ضمنا بیمه پارسیان به دارندگان حساب بانک پارسیان و سهامداران معادل 10 درصد تخفیف ارائه میدهد.

برای خرید آنلاین بیمه درمان مسافرتی کلیک کنید

صدور بیمه آتش سوزی

صدور بیمه آتش سوزی

36 300x244 - صدور بیمه آتش سوزی

برای خرید آنلاین بیمه آتش سوزی  کلیک کنید

واحد های مسکونی شركت بيمه پارسيان به منظور تامين آسايش و آرامش خيال شما هموطن عزيز، اقدام به ارائه انواع بيمه نامه هاي آتش سوزي براي واحدهاي مسكوني (اعم از واحدها و مجتمع هاي مسكوني)، واحدهاي صنعتي، تجاري، اداري، كارگاه و انبارها نموده كه طي آن خطر آتش سوزي و حوادث و بلاياي طبيعي را تحت پوشش قرار مي دهد. همچنين بيمه پارسيان با ارائه بيمه نامه مسئوليت مدني در قبال همسايگان، مسئوليت شما در قبال همسايگان را در صورت بروز خطرات تحت پوشش ، بيمه مي نمايد.

خانه شما میتواند بخش مهمی از سرمایه و دارایی شما در زندگیتان باشد. با بیمه نامه های منازل مسکونی پارسیان میتوانید امنیت این سرمایه ارزشمند را تامین کنید .با این بیمه نامه میتوانید خانه خود را در مقابل خطرات آتش سوزی ، صاعقه ، انفجار ، سرقت ، سيل ، مسئوليت در قبال همسايگان مجاور و … بیمه کنید. از ویژگیهای مهم این طرح ها، عدم نیاز به بازدید برای صدوربیمه نامه  میباشد که روال خرید بیمه نامه را ساده تر می نماید و بیمه نامه آتش سوزی بر اساس اطلاعاتی که بیمه گذار اعلام مینماید صادر خواهد شد. طرح ها شامل :

بيمه آتش سوزي منازل مسكوني

طرح بیمه جامع منازل مسکونی

بیمه نامه های دفترچه ای در طرح های متنوع 

مراکز صنعتی شامل کلیه کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، دخانیات، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، کاغذ، مقوا، چاپ و صحافی، شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی، فلزات اساسی و صنایع متفرقه، ساختمان، تاسیسات، ماشین‌آلات، مواد اولیه، موجودی و محتویات هریک از مراکز یاد شده را می‌توان در مقابل خطرهای آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین کلیه خطرهای اضافی به قیمت روز بیمه نمود.

صدور بیمه نامه آتش سوزی صنعتی نیاز به تکمیل پرسشنامه و بازدید اولیه از محل مورد بیمه دارد. بدین معنی که بیمه گذار می بایست دقیقاً ارزش ساختمان، ماشین آلات، مواد اولیه امانی و همچنین ریز ارزش مبالغ بیمه شده را به تفکیک ذکر نماید.

بیمه نامه آتش سوزی مراکز غیرصنعتی شامل کلیه فروشگاه‌های تجاری، تعمیرگاه‌ها، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری، بنگاه‌های معاملاتی، مراکز پخش دارو، فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، آموزشگاه‌ها، مراکز خدماتی و سایر موارد مشابه می‌باشد. ساختمان، تأسیسات، موجودی اثاث ثابت و دکوراسیون هر یک از مراکز یاد شده را می‌توان در مقابل خطرهای آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه و نیز کلیه خطرهای اضافی بیمه نمود.

بیمه کلیه اموال (منقول یا غیرمنقول) غیرصنعتی (منظور اموالی می‌باشند که در امور تولیدی مورد استفاده قرار نگرفته باشند) نیاز به این بیمه نامه دارند. در بیمه نامه های آتش سوزی غیرصنعتی بازدید توسط کارشناسان الزامی بوده تا در صورت نیاز پیشنهادات کاهش خطرات احتمالی و توصیه های ایمنی در بیمه نامه درج گردد و حتی در بعضی از موارد ضمانت اجراهای خاص تعیین می گردد.

بیمه آتش سوزی